Uz ova pravila o ambalaži neće više biti skupog alkohola

Ekonomija 05. tra 201608:51 > 08:52
Pixabay

HGK i Udruženje proizvođača pića Eko-Ozra traže izmjene Pravilnika o ambalaži iz kolovoza 2015.

Zbog novih obveza iz okolišnih propisa, koje su udar na poslovanje uvoznika i proizvođača pića i napitaka, posebno zbog označavanja ambalaže, veliki distrubuteri uoči turističke sezone najavljuju kako neće moći plasirati nove proizvode na tržište, piše Poslovni dnevnik.

Nova luksuzna paleta alkoholnih pića

Financijske gubitke zbog toga će imati i državni proračun, tvrde u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK), ističući kako distributerska tvrtka AWT International već najavljuje “nemogućnost stavljanja određenih proizvoda na tržište uzrokovanih usklađivanjem s odredbama Pravilnika o ambalaži i otpadnoj ambalaži iz 2015. godine”. Riječ je o novim luksuznim proizvodima iz palete alkoholnih pića za potrošače dubokog džepa, koje naše tržište još ne poznaje, a izgledi da se nađu u ponudi ovise o tome hoće li Ministarstvo zaštite okoliša propisati izuzeće od obveze koja je, tvrde uvoznici, nemoguća.

Moraju, naime, dostaviti jedan komad ambalaže Fondu za zaštitu okoliša u roku osam dana prije prvog plasiranja na tržište, a probleme im stvara i obveza što takav proizvod mora imati propisanu GTIN oznaku, barkod propisane veličine i smještaja, te oznaku povratne naknade koja se odnosi isključivo na tržište Hrvatske. Gospodarski subjekti upozoravaju kako to nije moguće ispuniti: izgubiti će prihode po toj osnovi, tvrde, što znači i za državu gubitak, a sve zbog administrativnog ograničavanja slobodnog protoka roba i usluga, jednog od temeljnih načela EU. Način označavanja ambalaže isključivo za tržište Hrvatske ograničavajući je u smislu kretanja roba i usluga, slažu se u Komori, piše Poslovni.

Problem ke znatno veći, jer tvrde da će to osjetiti i “naši proizvođači koji svoje proizvode plasiraju u EU i zemlje okruženja.”

Na ograničavajuću odredbu Pravilnika još u procesu javne rasprave upozoravala je i Eko Ozra, čija direktorica Dragica Bagarić ističe: “Različito označivanje ambalaže za hrvatsko tržište od one predviđene za izvoz, kao i obrnuto, dodatno će financijski opteretiti obveznike plaćanja naknada za pića i napitke. U ovom slučaju dolazi do povećanja broja artikala u proizvodnom procesu, dvostruko se nabavljaju naljepnice i ostali repromaterijal te se dvostruko moraju pripremati i organizirati proizvodni procesi, odvojeno skladištiti i distribuirati proizvodi”.

Eko-Ozra se nada intervenciji Ministarstva zaštite okoliša.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.