Hrvatski turisti prošle su godine u Njemačkoj sa 287,3 tisuće noćenja ostvarili porast za čak 46,5 posto u odnosu na 2014., prosječno su dnevno trošili 57 eura, a najviše ih je, gotovo 60 posto, u tu zemlju putovalo na odmor, podaci su njemačke turističke organizacije.
“Porast broja noćenja hrvatskih turista u Njemačkoj prošle godine je izvanredan, vjerujemo da će rasti i ove godine, a zanimljivo je i da ih sve više putuju zbog odmora, dok se njih oko 30 posto u Njemačku uputi zbog posla”, komentira PR menadžerica regionalnog ureda njemačke turističke organizacije Tijana Đuričić dodajući da očekivanja rast ove godine iz Hrvatske temelje i na novim linijama Lufthanse Zagreb-Frankfurt uvedenih krajem ožujka ove godine.
Podaci Njemačke turističke zajednice (DZT-Deutsche Zentrale für Tourismus) o stranim turistima u Njemačkoj pokazuju i da je najviše hrvatskih turista prošle godine u Njemačku putovalo avionom, blizu njih 40 posto, a tek nešto manje ili 38 posto osobnim automobilom, dok ih je tek posto putovalo vlakom.
Njemačka je najpopularnija kod turista iz Hrvatske srednje dobi, onih između 34 i 55 godina, kojih je bilo 55 posto, a zatim kod mladih, između 15 i 34 godine, kojih je bilo 37 posto. Najuobičajenija su bila duža putovanja s oko 10 noćenja, dok je rezervacije smještaja i sadržaja boravka unaprijed preko agencija učinilo 61 posto hrvatskih turista.
Porast ukupnog broja stranih noćenja za 5,4 posto
Porasti noćenja hrvatskih turista u Njemačkoj prošle godine dio su općeg trenda porasta stranih noćenja u toj zemlji, kojih je lani ostvareno gotovo 80 milijuna, što je oko 4 milijuna ili 5,4 posto više nego u 2014.
“To je ujedno šesta godina za redom da njemački turizam bilježi rekorde i poraste sa stranih turističkih tržišta. To je premašilo naša očekivanja, pa i prognoze Svjetske turističke organizacije, koja je pretpostavila svjetski rast putničkog prometa 3 do 4 posto. Čak i u usporedbi s vodećim europskim turističkim destinacijama, Njemačka bilježi uspjeh kao pokretač rasta”, poručila je predsjednica uprave DZT-a Petra Hedorfer.
Ističe i da su očekivanja za ovu godinu ‘oprezno optimistična’ s obzirom na sigurnosnu situaciju u Europi i svijetu, izbjegličku krizu te okvirne uvjete svjetske ekonomije koji također mogu utjecati na trend putovanja.
“S obzirom na sve to, Njemačka turistička zajednica smatra realnim ove godine očekivati nešto sporiji rast stranih noćenja nego prošle godine, od oko jedan do tri posto”, kaže Hedorfer.
Podaci te zajednice pokazuju da je udjel europskih država u stranim noćenjima u Njemačkoj prošle godine bio iznad 73 posto, a i najviše su pridonijela ukupnom porastu, pri čemu su turisti iz Španjolske ostvarili 517 tisuća dodatnih noćenja, koju s 492 tisuća noćenja više nego u 2014. slijede Švicarci te turisti iz Velike Britanije s 382 tisuće noćenja više, a iz Nizozemske 176 tisuća više.
U poretku rastućih prekomorskih (dalekih) tržišta Kina i njezini turisti u Njemačkoj zauzimaju prvo mjesto, dok su drugi turisti iz SAD-a, a treći iz Zaljevskih zemalja, iz kojih su sve ostvareni lani porasti noćenja, a sveukupno je s prekomorskih tržišta ostvaren rast noćenja od blizu 11 posto s ukupnih 19,7 milijuna noćenja.
Za ovu godinu Njemačka turistička zajednica u središtu svojih svjetskih marketinških i reklamnih aktivnosti ima tematsku kampanju “Predivan odmor u srcu prirode u Njemačkoj” u sklopu koje promovira 130 njemačkih parkova prirode, od kojih je 16 nacionalnih, 15 UNESCO-vih rezervata biosfere i više od sto parkova prirode. Dodatno predstavlja i 16 biranih prirodnih krajolika kao predstavnika raznolikosti, a u promociji kao i prošlih godina važno mjesto zauzima i kultura te brojne manifestacije diljem Njemačke.