U studiju N1 televizije nam se u srijedu pridružila 28-godišnja poduzetnica Martina Kuntić, koja je postigla ogroman uspjeh sa svojim dizajnerskim brandom kupaćih kostima, casual odjeće i večernjih haljina, i to na američkom tržištu.
“Izazovi su bili teški, ima teških perioda i sretnih, ali je najvažnije da voliš ono što radiš i da imaš ljude koji te podržavaju”, kaže Kuntić.
“Studij mi je pomogao, ne toliko teorija, koliko to što smo svi radili nešto dok smo studirali, a i doma sam imala poduzetnike, pa sam s njima prolazila kroz to. Imala sam doticaj s time kako to funkcionira, znala sam što me čeka, pa mi je i to pomoglo.”
“Kao mala sam znala da želim nešto svoje, ali plan je bio da želim raditi u struci, za nekog drugog, no nakon što sam bila na razmjeni studenata bilo mi je nemoguće pronaći posao”, rekla je i dodala kako niti ona, niti roditelji, nisu htjeli da ode na stručno osposobljavanje “za 1600 kuna”.
“Pa sam morala smisliti nešto sama. Kako sam u tom razdoblju bila kuma na vjenčanju, počela sam sama raditi svoju haljinu, nakon čega mi je tata, koji je u međuvremenu preminuo zbog bolesti, rekao “Da, to si ti, to trebaš raditi!” On mi je na neki način potvrdio da moram ići svojim putem, otkrila je Kuntić.
“Samo u filmovima vidimo ‘američki kič'”
Rekla je da su Amerikanci zapravo jednostavni ljudi.
“To valjda samo u filmovima vidimo, toliko kiča”, kaže o odjevnim preferencijama Amerikanaca.
“Za nekih tjedan dana ćemo imati i web shop, ne znam što će biti kroz par mjeseci, ali ako krene jače, zaposlit ćemo i više ljudi da se sve uspije. Problem je što je to sve ručni rad, i ne radi se sa strojevima”, kaže o trenutačnom širenju poslovanja svoje tvrtke Agjamal.
O kupaćim kostimima koje dizajnira priznaje da “su više za pokazati se”, a ne toliko za plivanje, i žene ih obično kupuju jer žele biti uređene za tulume uz bazen, na plaži ili nešto slično.
“U Hrvatskoj ima puno dobrih dizajnera”
O konkurenciji kaže da u ovom području i nije toliko jaka.
“S haljinama je bilo teško jer to rade svi, u Hrvatskoj ima toliko prekrasnih dizajnera i teško se istaknuti, pa sam igrom slučaja krenula s kupaćima i fokusirala se na njih. Radim to i zato što ja to volim, ponekad mi je teško i prodati nešto jer sam vezana uz te dizajne”, rekla je.
Na pitanje koliko pomaže država, Kuntić je jasna: “Meni za sada nije pomogla nikako i ništa. Mama mi uglavnom pomaže, kao i prijatelji. No, plan je pokušati ove godine nešto s državom, zašto ne?”, zaključila je.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.