Istraživanje koje je provela kartičarska kompanija MasterCard pokazuje da se u Hrvatskoj prate najnoviji trendovi - sve se više koriste kartice, raste online i kupnja putem pametnih telefona, kao i beskontaktno plaćanje.
Istraživanje MasterIndex, o korištenju financijskih usluga, za MasterCard je tijekom travnja ove godine proveo GfK – Centar za istraživanje tržišta među 1.011 korisnika bankarskih usluga u dobi od 18 do 55 godina, a pokazuje da hrvatski građani u prosjeku posjeduju 2,7 kartica.
Naime, 93 posto ispitanika posjeduje barem jednu karticu, a polovica ih ima čak tri ili više kartica. Pritom ih četvrtina kartice koristi svakodnevno, a njih 82 posto više puta tjedno. Pritom se karticama najviše kupuju odjeća i obuća (73 posto ispitanika), hrana i piće (59 posto), gorivo (53 posto), elektronika (19 posto) te kozmetika (12 posto).
Iz MasterCarda ističu kako je iz rezultata istraživanja jasno i da je plaćanje gotovinom, koja se i dalje najviše koristi za iznose manje od sto kuna, sve manje popularno – 76 posto ispitanika radije odabire plaćanje karticama, a 24 posto ih preferira gotovinu.
Također, istraživanje je pokazalo i da raste internetska kupnja – ove je godine 83 posto ispitanika kartice koristilo u tu svrhu, naspram 81 posto u prošloj i 73 posto u 2014. godini. Istodobno pada kupnja na rate – ove godine je na rate plaćalo 68 posto ispitanika, a lani 74 posto.
Rezultati ukazuju i na povećano korištenje beskontaktnog plaćanja, koje raste s 10 posto u 2014. na preko 32 posto u 2015., odnosno 40 posto u ovogodišnjem istraživanju MasterCarda.
U porastu je i mobilno plaćanje, kod kojeg je najpopularnije sms plaćanje, koje je koristilo 73 posto ispitanika. No, rast se bilježi i kod internetske kupnje putem mobilnih telefona, koje i dalje nije uobičajeno u Hrvatskoj, ali ga je koristilo 18 posto korisnika kreditnih kartica i kartica s odgodom plaćanja, naspram 15 posto iz prošle godine, pokazuje istraživanje MasterCarda.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.