Hrvatska turistička zajednica iduće godine planira pojačati promociju zdravstvenog, kongresnog i kontinentalnog turizma, nautike te predsezone i posezone.
Hrvatska turistička zajednica (HTZ) u idućoj godini s proračunom od 260 milijuna kuna koji je iznosom vrlo sličan ovogodišnjem, uz redovite aktivnosti planira pojačati promociju zdravstvenog, kongresnog i kontinentalnog turizma, nautike te predsezone i posezone.
Najavljeno je to u ponedjeljak na sjednici Turističkog vijeća HTZ-a koje je prihvatilo prijedlog programa rada HTZ-a za iduću godinu, s financijskim planom.
Prema tom programu, prihodi i rashodi HTZ-a u 2017. godini bit će na sličnoj razini kao ovogodišnji s tim da se od boravišne pristojbe očekuje sedam posto više ili 123,5 milijuna kuna. Povećanje se očekuje i od turističke članarine unatoč njenom smanjenju ove godine za pet posto i to s 54 na 65,3 milijuna kuna. Iz državnog proračuna HTZ očekuje sličan iznos kao i ove godine – oko 44 milijuna kuna.
Sve to će po ocjeni predsjednika HTZ-a i ministra turizma Garija Cappellija i direktora Glavnog ureda HTZ-a Ratomira Ivičića, omogućiti usmjeravanje više novca nego do sada u promociju spomenutih turističkih segmenata.
Program rada s financijskim planom HTZ-a treba prihvatiti Sabor HTZ-a čije se održavanje očekuje u iduća dva tjedna.
“Ono što HTZ do sada nije davao, a iduće godine će dati, je 200 tisuća kuna za HGSS. Za zdravstveni turizam izdvajamo dva milijuna kuna, jer je to segment s potencijalom ostvarenja oko milijarde eura prihoda godišnje za razliku od sadašnjih 450 milijuna eura”, istaknuo je Cappelli.
Slično se očekuje i od nautike za čiju će se promociju izdvojiti dva milijuna kuna te od kongresnog turizma, zbog čega će se pri HTZ-u ponovno otvoriti kongresni ured nakon što je prije par godina zatvoren.
U strukturi proračuna HTZ-a za iduću godinu Vijeće je prihvatilo i povećanje iznosa s dva na 3,5 milijuna kuna za DMK (destinacijske menadžment kompanije) uz objašnjenje da je riječ o domaćim turističkim agencijama, vrlo bitnim za produljenje sezone odnosno pred i posezonu za čije se promocije sredstva povećavaju s 14,2 na 26,1 milijun kuna.
Na troškovima stranih predstavništava HTZ iduće godine planira uštedjeti oko dva milijuna kuna odnosno izdvojiti oko 27 milijuna kuna, dok se za Glavni ured HTZ-a sredstva povećavaju s 18,7 na 21 milijun kuna.
Ministar Cappelli istaknuo je da će Ministarstvo turizma iz proračuna za iduću godinu dobiti pet milijuna kuna za CRO-karticu te još pet milijuna kuna za nerazvijena turistička područja što će, kako očekuje, biti dobra prilika za razvoj turizma na kontinentu odnosno za sve krajeve u kojima turizam još nije razvijen. On ne očekuje smanjenje novca iz državnog proračuna za Ministarstvo turizma za iduću godinu.
Članovi Vijeća Boris Žgomba i Marcel Medak kao i drugi, prihvaćajući proračun HTZ-a za iduću godinu naglasili su važnost njegove uravnoteženosti i razvojnosti, jer u mnoge proizvode po njihovom mišljenju treba više ulagati. Hotelijeri su zadovoljni povećanjem iznosa za podršku industriji s 51 na 51,3 milijuna kuna.
Šime Klarić je ispred Udruge malih i obiteljski hotela istaknuo da je malim poduzetnicima u turizmu pa i malim hotelijerima i agencijama, vrlo bitna suradnja u promociji na stranim tržištima te da bi bilo dobro da se radi toga više udružuju.
Najavljeno je i povećanje iznosa za udruženo oglašavanje HTZ-a i sustava turističkih zajednica s privatnim sektorom u odnosu na ovogodišnjih 55 milijuna kuna.
Vijeće je na današnjoj sjednici prihvatilo i izvješće Nadzornog odbora HTZ-a za prvih devet mjeseci ove godine utvrdivši da je HTZ u tom razdoblju poslovao uredno, ali da pri udruženom oglašavanju treba drugačije riješiti i naći novi model za plaćanje PDV-a.
Prihvaćeno je i izvješće o poslovanju HTZ-a za prvih devet mjeseci ove godine.
Ratomir Ivičić upozorio je da će stranim partnerima u udruženom oglašavanju morati dati drugačije rokove i uvjete zbog slabe realizacije potpisanih ugovora, dok je ministar Cappelli najavio veću kontrolu plaćanja boravišne pristojbe zbog dužnika koji to, kako je ocijenio, očito ne shvaćaju ozbiljno.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram.