Tedeschi o uspjehu Atlantica: Nije da se hvalim ali…

Ekonomija 06. pro 201712:05 > 12:07
N1

Na konferenciji o vlasničkim ulaganjima koju su u srijedu organizirali Europska banka za obnovu i razvoj i Hrvatska udruga poslodavaca govorio je Emil Tedeschi, vlasnik i predsjednik Atlantic grupe. U početku svog izlaganja rekao je kako voditi tvrtku znači brinuti se za nju, zaposlenike i dobavljače.

“Najbolji primjer je Agrokor. To što se tamo dogodilo najveća je šteta nakon Domovinskog rata. Nije bilo odgovornosti, iza njih su ostali devastirani dobavljači i zajednica”, rekao je Tedeschi.

Recept uspjeha Atlantic grupe, rekao je, nalazi se u tome da su bili otvoreni za razgovore.

“Kad smo kupili Cedevitu za 50 milijuna maraka, financirali smo to i equity kapitalom i mezzanine financiranjem, znači hibridnim instrumentom koji se u jednoj situaciji ponaša kao kredit, a u drugoj kao vlasnička glavnica”, rekao je.

“To je prvi put na području bivše Jugoslavije da je nematerijalna imovina, brend, korištena kao kolateral pri akviziciji”, osvrnuo se.

“Atlantic ima preko 5000 zaposlenih i 5,5 milijardi kuna prihoda. Na burzu je izišao 2010. i drugi put se našao u situaciji da kupuje kompaniju veću od sebe – Drogu Kolinsku. Što smo napravili? Išlo smo u sekundarno emitiranje dionica, pozvali smo deset najvećih dioničara da ponovno sudjeluju u dokapitalizaciji grupe. Osobno sam upisao 30 milijuna eura kapitala”, rekao je i dodao kako je novac ‘iz čarape’, koji je zaradio kroz dividendu, vratio u kompaniju zato što vjeruje u projekt.

“Ispada da se hvalim, ali transfer znanja je dar koji treba povući. Neki dan me jedan poduzetnik pitao kakva su mi iskustva jer je čuo da su banke jako zločeste i žele oteti firmu. Ne postoji situacija u kojoj netko daje novac i ne pita što se radi. Prirodno je da svatko želi ostati vlasnik, ali je i pitanje koliko je to pametno”, dodao je.

‘Treba nam svijest da nećemo dobiti novac, a da onaj tko ih daje neće tražiti nadzor nad njima. Stvarno nije kraj svijeta ako u kompaniju dođe dodatan nadzor. To je blagodat za menadžere. To nije higijena zbog higijene, već diže rejting kompanije i smanjuje cijenu kapitala’, objasnio je vlasnik Atlantica Emil Tedeschi, piše Tportal.