Švicarski prehrambeni div Nestle dogovorio je prodaju svog američkog poslovanja sa slatkišima talijanskom Ferrerou za 2,8 milijarde dolara, čime je izvršni direktor Nestlea Mark Schneider poduzeo svoju prvu veliku prodaju i učinio mali korak na putu prema proizvodnji zdravije hrane.
Nestle, najveći svjetski proizvođač pakirane hrane, kao razlog za tu prodaju naveo je slabu tržišnu poziciju u SAD-u, gdje za ostaje za Hersheyom, Marsom i Lindtom.
Za Ferrero, kompaniju u obiteljskom vlasništvu, taj potez je, pak, prilika da brzo ojača svoje pozicije na tom ključnom tržištu, na kojem je u protekloj godini već poduzeo dvije akvizicije. Taj proizvođač Nutelle i Ferrero Rocher pralina postat će tom akvizicijom treći najveći proizvođač čokolade u SAD-u, ujedno i globalno, podaci su Euromonitor Internationala.
Nestle, koji je započeo svoje poslovanje dalekih 1880-tih godina prodajom mliječnih čokolada, time prati promjene potrošačkih navika od loše i slatke hrane prema “zdravlju i wellnessu”. Ta kompanija još ističe da i dalje ostaje prisutna na američkom tržištu s ostalim svojim poslovanjem.
Po podacima Euromonitora, tržište SAD-a predstavlja gotovo 19 posto globalnog tržišta čokolade, vrijednog godišnje 102,3 milijarde dolara u maloprodaji. Vrijednost tog tržišta podupire potražnja ljudi za sve skupljim čokoladama, jer prodane količine padaju zbog popularnosti alternativnih proizvoda.
Nesle je proteklih godina izgubio tržišni udjel u SAD-u zbog start-up kompanija poput Kinda.
Čak i švicarski Lindt, čije se Lindor čokoladne kuglice prodaju po premium cijeni, osjeća posljedice na tržištu. U utorak je naime izvijestio da mu je ukupna organska prodaja u 2017. porasla svega 3,7 posto, što je ispod ciljanih od 6 do 8 posto rasta, dok mu je prodaja u SAD-u pala 1,6 posto.