Švedski proizvođač opreme za mobilne mreže Ericsson izvijestio je u petak da je prvo tromjesečje zaključio sa znatno manjim gubitkom zahvaljujući smanjenim troškovima i pripremama za novu generaciju mobilnih mreža.
U razdoblju od siječnja do ožujka Ericsson je poslovao s operativnim gubitkom od 300 milijuna švedskih kruna (28,9 milijuna eura), u odnosu na 11,3 milijarde kruna koliko je iznosio u istom razdoblju prošle godine.
Neto gubitak iznosio je 700 milijuna kruna dok je u prvom prošlogodišnjem tromjesečju iznosio 10 milijardi kruna.
Na početku prošle godine Ericssonove poslovne rezultate pritisnuli su otpisi, rezervacije i troškovi restrukturiranja. U danas objavljenom izvješću izdvajaju pak smanjene troškove, razvoj platforme za mreže pete generacije i izmjene ugovora s klijentima u segmentu usluga.
“Naša nastojanja da poboljšamo efikasnost u pružanju usluga i u zajedničkim troškovima počinju donositi rezultate”, konstatira u priopćenju izvršni direktor Borje Ekholm.
Švedska je kompanija u prvom tromjesečju ukinula više od 3.000 radnih mjesta, čime je njihov broj od srpnja prošle godine porastao na 18 tisuća.
Do sredine ove godine žele smanjiti godišnje troškove za najmanje 10 milijardi švedskih kruna i Ekholm je prošlog mjeseca istaknuo da će ostvariti taj cilj u predviđenom roku.
Ericssonovi neto prihodi pali su u prvom ovogodišnjem tromjesečju devet posto, na 43,4 milijarde kruna. Prilagođeni za valutne tečajeve, smanjeni su dva posto.
U Sjevernoj Americi Ericsson je ostvario šest posto niže prihode. Kad se isključi utjecaj valutnih tečajeva, u toj je stavci zabilježen isti postotni rast.
U Europi i Latinskoj Americi prihodi su im porasli sedam posto, pri čemu je najveći dio tog skoka ostvaren u Latinskoj Americi, napominju u kompaniji.
U razgovoru za Reuters nakon objave poslovnog izvješća financijski direktor Carl Mellander kazao je da je Ericsson povećao tržišni udio u Europi i Sjevernoj Americi, ali se to povećanje ne vidi u netom objavljenim rezultatima zbog rokova pojedinih projekata.
U regiji sjeveroistočne Azije prihodi su im potonuli 39 posto, što u kompaniji tumače smanjenom prodajom u Kini zbog manjih ulaganja u mreže četvrte generacije.
U Ericssonu očekuju nastavak pada prodaje na kineskom tržištu i u predstojećem razdoblju, naglašavajući ipak pozitivan zamah na najvećem tržištu, onom Sjeverne Amerike.
Bruto marža bez troškova restrukturiranja iznosila je u razdoblju od siječnja do ožujka 35,9 posto, u odnosu na prilagođenih 29,9 posto u prethodna tri mjeseca.
Mellander objašnjava da je polovina tog poboljšanja ostvarena zahvaljujući uštedi troškova a trećina je vezana za prodaju radijskog sustava (Ericsson Radio System), ključnog za modernizaciju mreža u budućnosti.
Do 2020. marža bi trebala porasti za 37 do 39 posto.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.