Novi Zakon o cestovnom prijevozu koji među ostalim liberalizira tržište taksi-usluga u Hrvatskoj, na snazi je od sredine svibnja ove godine.
Gradovi tako više ne mogu ograničavati broj taksi dozvola na svom području, a uvjet za dobivanje dozvole je posjedovanje licencije.
Za licenciju je pak potrebno među ostalim da je vozač star najmanje 21 godinu, ima dobar ugled i da je položio teorijski ispit iz poznavanja prometnih pravila. Kao način obračuna vožnje može se koristiti i taksimetar i internetska aplikacija.
Do stupanja novog zakona u Hrvatskoj je bilo oko 3000 taksista s dozvolama, a tu je uslugu nelegalno pružao i Uber koji je imao oko 4000 partnera-vozača. Prema novom zakonu, i Uberovi vozači tretiraju se kao taksisti pa su se morali prilagoditi novim pravilima. I Uberova vozila sad moraju imati oznaku taksi na krovu. Jedno od bitnih novosti je i da taksi vozilo ne smije biti starije od sedam godina, što je određeno posebnim pravilnikom.
Koliko točno je dosad Uberovih vozača uspjelo ishoditi licencije i dozvole, u toj tvrtki ne otkrivaju. No tvrde da se velika većina tvrtki partnera-vozača već uskladila s novim Zakonom te da im je mnogo vozača reklo da žele nastaviti voziti preko njihove platforme. Iz Ubera poručuju i da vjeruju da će vrlo brzo opet doći do brojke od 4000 vozača, piše Večernji list.
Taksi-tvrtke pak koje su prije imale problema s ograničenim brojem taksi-dozvola sad su dobile mogućnost širenja. Tako su Eko taxi i Cammeo napokon uspjeli ovih dana ući u Split. U Eko taxiju kažu da su prije stupanja novog zakona na snagu imali 150 taksi-dozvola na području Zagreba, Zaprešića i Vodica, a da sad imaju 200 dozvola, od kojih je 30 novih u Splitu te 20 u ostalim gradovima. U toj tvrtki očekuju da bi do kraja godine mogli imati do 300 dozvola i 600 zaposlenika, a dugoročni im je cilj doći do 1000 vozila i 1500 zaposlenih.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram.