Francuzi dobivaju subvencije za godišnji u Francuskoj

Ekonomija 17. lis 201807:10 > 07:13
Pixabay (ilustracija)

Francuska ove godine očekuje rekordnih 90 milijuna turista, oko 3 milijuna više nego lani, dok francuski turisti sve više putuju u druge zemlje, među kojima i Hrvatsku, koja se ove godine prvi put našla među top deset omiljenih destinacija Francuza.

Procjenjuje se da se oko 60 posto Francuza odmara u svojoj zemlji, a tako visoki postotak domaćih turista Francuska zahvaljuje ne samo ljubavi prema zemlji, nego i konceptu raznih subvencija kojima se podupire domaći turizam, kazali su za Hinu direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić i direktorica HTZ-ovog predstavništva u Francuskoj Danijela Mihalić Đurica.

Tako jedan od četiri Francuza prima neki oblik subvencije za provođenje godišnjeg odmora u Francuskoj, što je dio francuske turističke strategije, pa su tu primjerice i razne subvencije za pokrivanje troškova putovanja, smještaja, usluga hrane i pića, pa čak i za posjete kulturnim znamenitostima i muzejima.

“Ipak, povoljnije cijene u nekim mediteranskim odredištima i Francuze motiviraju da putuju više izvan zemlje. Takvih je oko 26 milijuna, od kojih je Hrvatsku ove godine biralo oko 600 tisuća, koji će ostvariti oko 2,2 milijuna noćenja. To je za 5, odnosno 8 posto više nego u 2017. S time smo zadovoljni, ali i svjesni da na tom tržištu itekako imamo još prostora za rast”, kazao je Staničić početkom ovog tjedna u Parizu povodom otvaranja izložbe fotografija Davora Rostuhara “Hrvatska, puna boja” u sklopu muzeja Louvre.

Sve više avio linija između Francuske i Hrvatske

Francuskoj kao rastućem tržištu za hrvatski turizam pridonosi i povećanje broja sezonskih avio linija između dvije zemlje, pri čemu Staničić i za 2019. najavljuje nove linije, o čemu je u Parizu razgovarao s partnerima, među kojima i s jednim od najvećih francuskih touroperatora Thalaso No 1.

“Nastavljamo suradnju i s Michelinom, te vjerujemo da ćemo u Hrvatskoj u iduće dvije-tri godine imati desetak restorana s njihovim zvjezdicama. S Francuzima ćemo pokušati dogovoriti i oglašavanje za autobuserske programe, što je novost u planu udruženog oglašavanja za 2019.”, najavljuje Staničić.

I Mihalić Đurica naglašava potrebu većeg broja avio linija prema Hrvatskoj, pogotovo zbog jačanja programa iz Francuske za Tunis, Egipat i Maroko, te zbog stotine tjednih letova iz svih francuskih regija prema Grčkoj, Španjolskoj, Italiji i Portugalu.

U 2018. najbolju prodaju u Francuskoj imale su Španjolska, Grčka i Italija, potom Tunis, Portugal, Maroko, Turska, Velika Britanija, Hrvatska i Egipat.

„U 2019. očekujemo također rast, čemu bi mogle pridonijeti i, koliko za sada znamo, nove avio linije iz Francuske za Dubrovnik i Split, ali i Pulu te Rijeku”, kaže Mihalić Đurica.

Izdvaja i Zagreb za koji također raste zanimanje francuskih turista kroz programe grupnih tura, ‘city break’ i za putovanja u vrijeme Adventa.

Francuska promovira svoje manje posjećene regije

O samom francuskom turizmu Mihalić Đurica ističe da dobre rezultate ove godine prate i određene kritike o sve većoj neravnomjernosti turističkog prometa, jer se strani turisti koncentriraju u svega nekoliko odredišta, među kojima su najpopularniji Pariz i gradovi na Azurnoj obali.

“Da bi izbjegli povike i kritike o overtourismu, odlučili su u idućih par godina na stranim tržištima i među Francuzima pojačati promociju manje posjećenih francuskih regija i gradova te izravne letove iz tih dijelova zemlje prema svijetu”, kaže Mihalić Đurica.

Iznosi i očekivanja francuskih hotelijera da ove godine za oko 5 posto premaše lanjski broj od ukupnih 307,2 milijuna noćenja u hotelima, kao i da do 2020. u Francuskoj ugoste oko 100 milijuna stranih turista i prihod od njih povećaju s 54 na oko 60 milijardi eura.

Sadašnjih oko dva milijuna zaposlenih u francuskom turističkom sektoru tamošnja vlada planira do 2020. povećati za njih oko 300.000.