Švedska Ikea kupila je u 2017. tvrtku za sklapanje namještaja TaskRabbit u sklopu nastojanja da ponudi širi spektar usluga uz prodaju namještaja kako bi se uspješno nosila s konkurencijom, a prvi podaci pokazuju da je napravila dobar potez.
Usmjerenost tog najvećeg svjetskog trgovca namještajem na usluge veliki je strateški pomak, koji je švedska kompanija bila prisiljena napraviti da ostane u igri dok valovi novih konkurenata sve više narušavaju njezinu dominaciju u internetskom svijetu.
Čini se da njezina strategija daje rezultate, budući da se broj poslova koje su obavili TaskRabbitovi majstori više nego udvostručio.
Izvršni direktor Ingka grupe, koja posjeduje većinu Ikea trgovina, Jesper Brodin izjavio je da TaskRabbit i proširuje poslovanje, i to na dizajn interijera i popravke namještaja kako bi Ikea ostvarila konkurentsku prednost. Istodobno bi TaskRabbitovi podaci o kupcima dodatno mogli pomoći Ikei pri osmišljavanju novih ideja za namještaj.
„Kako ova zajednica raste, ne radi se samo o popravljanju jedne ili dvije stvari, već o profesionalizmu prilikom uređenju interijera u praktičnom životu – ‘kod kuće’”, rekao je Brodin.
Bitka poslije prodaje
Pobijediti u bitci za online kupce ključan je za Ikeu. Iako je internetska maloprodaja namještaja bila jako sporo prihvaćena, tržište je sada preplavljeno, a bitka se sve više vodi u sektoru usluga nakon prodaje.
SAD je, sa 14 posto Ikeine ukupne prodaje, drugo najveće tržište te švedske kompanije nakon Njemačke.
Analitičar tvrtke GlobalData Retail Neil Saunders procijenio je ukupno američko tržište namještaja za kuće na 282 milijarde dolara u 2017. godini, pri čemu je udio Ikee bio dva posto.
To je niže od 2,2 posto zabilježenih u 2014. godini te znatno niže nego na njemačkom tržištu, na kojem ima 12-postotni udio.
Internetske trgovine koje prodaju samo namještaj, poput njemačkog Home24, britanskog MADE-a i Wayfaira u SAD-u ubrzano rastu, no i internetske trgovine široke prodaje poput Amazona nude namještaj, a neki hipermarketi otvaraju podružnice za opremanje namještajem.
Uz to, Walmart i Wayfair također su počeli nuditi jeftine usluge montaže namještaja u SAD-u putem TaskRabbitova konkurenta Handya.
Svi nude dostavu namještaja, ali malo njih dizajniranje prostora
„Svatko tko prodaje namještaj ima uslugu dostave. Razlika će biti u tome što osim usluge dostave, Ikea nudi pomoć u dizajniranju prostora, a tu TaskRabbit može biti od pomoći”, kazao je analitičar Kantar Retaila Ray Gaul.
Ikea, koja je prošle godine ostvarila prodaju u svijetu od 39 milijardi eura, postala je tržišni lider zbog prodaje namještaja ljudima koji su bili voljni putovati do njezinih ogromnih trgovina, prenositi kupljenu robu kući i potom je samostalno sastavljati.
Danas više kupaca preferira praktičnost internetske kupnje velikih predmeta i potom njihove dostave, sastavljanja i postavljanja.
Od Ikeine akvizicije, prve u 76-godišnjoj povijesti, TaskRabbit se proširio u 48 američkih gradova s Ikea trgovinama. U Britaniji se preselio izvan Londona u još 11 gradova, a u rujnu je lansiran i u kanadskom Torontu.
Otkad je TaskRabbit osnovan 2008. godine, njegovi provjereni majstori sastavili su 545.000 komada namještaja, preselili 340.000 kućanstava te montirali više od 190.000 televizora.
„Uvjereni smo da je to pravi način pristupa novim kupcima u gradovima”, kaže Brodin, koji želi pokrenuti operacije TaskRabbita u više zemalja.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram