Izvoz vina u Srbiju porastao za 35 posto

Ekonomija 30. ožu 201915:34 > 15:36
HGK

HGK novcem iz EU fonda nastavlja s osvajanjem srpskog tržišta.

Između 300 vrsta vrhunskih vina iz cijelog svijeta na Wine Style salonu vina u Beogradu ove se subote, u organizaciji HGK predstavilo i 13 hrvatskih vinarija – Medea, Kutjevo, Vinoplod – vinarija Šibenik, Zigante, PZ Vrbnik, Iločki podrumi, Stina vino, Degrassi, Dingač Skaramuča, Plavac Mali DNZ, Feravino te Pjenušci Peršurić. Sudjelovanje na Wine Stylu vinarima je HGK sufinancirala novcem iz Vinske omotnice1. Riječ je o nastavku projekta Promocije hrvatskih vina na tržištu Srbije u 2019. u vrijednosti od milijun kuna, a 80 posto se financira novcem iz EU fonda.

”Kontinuirane promocije nužne su za stvaranje brenda, a mi želimo Hrvatsku brendirati u očima svijeta kao zemlju koja može ponuditi kvalitetna vina i autohtone sorte. Napori koje ulažemo u promociju Vina croatia vina mosica vidljivi su i u brojkama. Izvoz je u porastu, a kvaliteta vina prepoznata je izvan granica Lijepe naše” rekao je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević. Naime, u 2018. smo izvezli vina u vrijednosti 16 milijuna eura, od čega u Srbiju 938 tisuća 799 eura, što je u usporedbi s 2017. povećanje za 35 posto.

”Projekt je uistinu hvalevrijedan. Nas vinare neopisivo veseli vidjeti da nas država gleda drugačije i da HGK ulaže toliko truda da se brendiramo kao vinska zemlja. Do sad je sve bilo nama” kaže Moreno Degrassi, vlasnik vinarije Degrassi.

Večer uoči Wine Stylea, vinarije su se predstavile na promotivnoj vinskoj večeri. Prezentacija se održala u restoranu Klub književnika, a omogućila je distributerima i vlasnicima restorana da dožive potencijale novih berbi uz odgovarajuće specijalitete pod vodstvom poznatog sommeliera Igora Lukovića. “Ovo večera je zapravo jedna lijepa šetnja kroz tri vinske regije. Hrvatska je ranije krenula u vinsku renesansu i to je prepoznato od strane države i institucija na pravi način, na opće zadovoljstvo srpskih potrošača, jer ljudi u Srbiji uistinu piju Hrvatska vina. Pogotovo vina iz Primorja koja ih sjećaju na ljetovanja, a polako se mijenja reputacija i kontinentalnih vina” rekao je Luković.

”Tržište Srbije nam je interesantno jer se Srbi rado sjećaju vremena provedenog na našoj obali i rado piju naša vina. Dokazali su to drugi vinari koju su osvdje već napravili sjajnu priču, a nadam se da ćemo i mi uspjeti naći mjesto na srpskom tržištu” rekao je Degrassi, koji inače 15 posto proizvodnje izvozi u Sloveniju, Belgiju, Švedsku i Austriju.

Sve vinarije će se, u sklopu projekta, predstaviti i na Novosadskom salonu vina u travnju, a projektom je osigurano i stručno-medijsko putovanje Dalmaciju u svibnju kako bi se mediji i vinski stručnjaci te distributeri bolje upoznali s vinarijama, vinima i mjestom s kojeg vino dolazi.
Podsjetimo, Hrvatska gospodarska komora okupila je sve proizvođače vina pod krovni brend „Vina Croatia – Vina Mosaica“ upravo s ciljem povećanja prepoznatljivost i pozicioniranja Hrvatske na vinsku kartu svijeta, kao zemlje koja pruža raznolika i visoko kvalitetna vina.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.