Francuska i njemačka poduzeća više nisu najčešći trgovinski partneri britanskih poduzeća, već su tu poziciju preuzele američke tvrtke, a one će taj status najvjerojatnije i zadržati nakon što Velika Britanija napusti EU, pokazalo je istraživanje britanske banke HSBC.
Broj britanskih tvrtki koje su Njemačku ili Francusku navele jednom od tri najveće izvozne destinacije gotovo se prepolovio u posljednjih godinu dana, odnosno u razdoblju političke i ekonomske neizvjesnosti u kojem je brexit tri puta odgađan.
„Iako budućnost brexita i dalje ostaje nejasna, vidimo da tvrtke razmišljaju izvan tradicionalnih tržišta u EU”, izjavio je čelnik globalnih trgovinskih transakcija u HSBC-u Ian Tandy.
Prema posljednjem dogovoru o brexitu premijera Borisa Johnsona, koji se nada da će parlament usvojiti taj dogovor ako pobijedi na prijevremenim izborima 12. prosinca, britanski će se izvoznici gotovo sigurno suočiti s većim preprekama u trgovanju s Europom.
Međutim, Johnson i ostali pobornici brexita nadaju se da će olakšati sklapanje trgovinskih sporazuma izvan EU-a, ciljajući na SAD i druga gospodarstva.
Prema podacima HSBC-a, 24 posto britanskih tvrtki istaknulo je SAD kao jednog od svoja tri vodeća trgovinska partnera, u usporedbi s 29 posto u 2018. godini.
No, Njemačka i Francuska su zabilježile znatno oštriji pad, za gotovo polovinu, na 16, odnosno 15 posto, pa je tako SAD sada vodeći odabir za britanske tvrtke.
Istraživanje, u kojem je ispitano više od 1.000 britanskih tvrtki, pokazuje optimističniju sliku vezanu uz izvozna očekivanja nego većina drugih istraživanja poslovne klime koja su pokazala da brexit i trgovinski sukob SAD-a i Kine loše utječu na poslovni moral.
Oko 86 posto britanskih tvrtki koje je HSBC anketirao u kolovozu i rujnu smatra da su im trgovinski izgledi pozitivni, u usporedbi sa 74 posto u 2018. godini.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.