Promet u industriji u rujnu je na godišnjoj razini pao sedmi mjesec zaredom, za 4,5 posto, dok je na mjesečnoj razini porastao za 4,7 posto, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS).
Ukupni sezonski i kalendarski prilagođen promet industrije u Hrvatskoj u rujnu je u prema kolovozu porastao za 4,7 posto.
Prema glavnim industrijskim grupacijama (GIG), u runu je u usporedbi s kolovozom ukupna prodaja kapitalnih proizvoda porasla za 19,9 posto, netrajnih proizvoda za široku potrošnju za 12,4 posto i trajnih proizvoda za široku potrošnju za 3,3 posto.
S druge strane, ukupna prodaja energije manja je za 26 posto, a intermedijarnih proizvoda za 2,4 posto.
Promet u industriji u rujnu u odnosu na kolovoz porastao je na domaćem tržištu za 11,3 posto, a na nedomaćem tržištu za 5,5 posto.
Na godišnjoj razini blaži pad prometa industrije
Na godišnjoj je razini ukupni kalendarski prilagođen promet industrije u rujnu pao za 4,5 posto, pri čemu na domaćem tržištu za 2,4 posto, a na nedomaćem tržištu za 4,4 posto.
U rujnu je tako promet industrije pao po nižoj međugodišnjoj stopi nego u kolovozu, kada je pad iznosio 8,2 posto. U srpnju je pad na godišnjoj razini iznosio 10,9 posto, u lipnju 3,6 posto, u svibnju 16,1 posto, travnju 23,6 posto, a ožujku 6,6 posto.
Prema glavnim industrijskim grupacijama, u rujnu je prema istom istom mjesecu lani promet energije manji za 49,4 posto, netrajnih proizvoda za široku potrošnju za 2,3 posto i Intermedijarnih proizvoda za 0,3 posto.
Istodobno, promet kapitalnih proizvoda je veći za 13,4 posto i trajnih proizvoda za široku potrošnju za 3,2 posto.
Statistički podaci za prvih devet mjeseci ove godine pokazuju da je promet industrije bio za 7,8 posto manji nego u istom lanjskom razdoblju.
Pritom je prodaja na domaćem tržištu bila manja za šest posto, a na inozemnom 10,1 posto.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.