Jadrolinija u obnovu flote planira uložiti 281 milijun eura

Ekonomija 21. ruj 201516:24 > 16:26
N1

Najveći domaći putnički brodar Jadrolinija planira u obnovu flote do 2027. uložiti 281 milijun eura i nabaviti 26 novih brodova od čega 23 novogradnje, a sredstva za financiranje osigurala bi se dugoročnim kreditima i novcem iz vlastite akumulacije.

Tako je predviđeno u dokumentu “Strateške smjernice i mogućnosti razvoja Jadrolinije 2015.-2027.”, o kojemu je u ponedjeljak izvijestila Jadrolinija.

Strateške smjernice predviđaju i aktivno korištenje sredstava Europske unije, pa je njihov vremenski raspon usklađen s proračunskim razdobljem Europske unije 2020.-2027.

Kako se ističe u dokumentu, u razvoj flote ulagat će se kako bi ispunio jedan od najvažnijih strateških ciljeva – zadržavanje koncesioniranih linija nakon 1. siječnja 2017. godine, kada će se tržište otvoriti za sve brodare pod zastavom neke od zemalja Europske unije.

Iz Uprave Jadrolinije pojašnjavaju da razvoj flote podrazumijeva nastavak modernizacije kroz nabavke i gradnje novih brodova, kao i zadržavanje tehničke pripremljenosti postojeće flote, a prioriteti su obnova flote za međunarodne linije, zamjena najstarijih brodova u floti, izgradnja brodova za udaljene otoke i obnova katamaranske flote.

Uz nabavku novih brodova postupno se planira otpis 32 broda, čime bi se ukupna flota najvećeg domaćeg putničkog brodara smanjila sa sadašnjih 50 na 44 broda, ali bi se povećao ukupan kapacitet flote – s 28.020 na 31.377 putnika, odnosno s 3924 na 4710 vozila.

Iz Jadrolinije navode da je misija te tvrtke od 2015. do 2027. održivo poslovanje i razvoj flote s glavnim ciljem osiguravanja povezanosti hrvatskih otoka i obale na korist otočnog stanovništva, gospodarstva i turizma.

Osim što se smjernicama planira da Jadrolinija i sljedećih 12 godina zadrži poziciju dominantnog putničkog brodara u hrvatskom dijelu Jadrana, predviđa se i da krene u nove iskorake, kao što je izlazak na druga tržišta.

U strategiji je istaknuta i mogućnost dokapitalizacije radi daljnjeg širenja poslovanja i proširenja ponude, tj. daljnjeg razvoja nekoncesioniranog dijela poslovanja.

U Jadroliniji smatraju da je potrebno očuvati temeljni stup tvrtke – zaposlenike, a planira se i unapređenje procesa rada i uvođenje novih metodologija. Prosječna životna dob pomoraca Jadrolinije sada je 47 godina, pa je potrebno pomlađivanje kadra i provođenje programa mentorstva i nasljeđivanja, koji bi osigurao prijenos iskustva, znanja i vještina na nove djelatnike.

Predsjednik Uprave Jadrolinije Alan Klanac naglašava da je “mobilizacijski cilj Jadrolinije rast komercijalnih prihoda po stopi od 3 posto na godinu”. Rekao je da će se to, uz razvoj flote, osigurati razvojem postojećih i uvođenjem novih poslovnih modela, da će se dodatno razviti ponuda međunarodnih linija, koje će se dugoročno proširiti i izvan Jadranskog mora.