Hrvatska pošta (HP) nije narušila tržišno natjecanje zlouporabom vladajućeg položaja na tržištu pružanja usluga pismovnih pošiljaka u Hrvatskoj, utvrdila je Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) u postupku koji je pokrenuo City Ex tvrdeći da je HP primjenjivao predatorske prodajne cijene.
Predatorske cijene oblik su zlouporabe vladajućeg položaja poduzetnika koji svoje proizvode ili usluge privremeno prodaje po cijenama nižima od proizvodne cijene, s ciljem da tržišne takmace istisne s tržišta ili im spriječi pristup tržištu. Predator tako povećava svoj tržišni udjel do moguće monopolizacije tržišta.
Pri donošenju odluke Agencija je, kako navode, osobito uzela u obzir da je tržište pismovnih pošiljaka, a posebice univerzalne usluge kao dijela tog tržišta, izrazito regulirano te da je predmet prethodne (ex ante) regulacije koja je u nadležnosti sektorskog regulatora HAKOM-a.
“Agencija je utvrdila da je HP na zakonom propisani način dostavljao cjenike poštanskih usluga HAKOM-u, pri čemu je utvrđeno da je cjenik sadržavao i popuste koje HP odobrava korisnicima usluga koji šalju veći broj pošiljaka, što je dopušteno propisima, ali uz uvjet da je popust određen uvažavajući troškove, da se primjenjuje na jednak način na sve korisnike usluga koji šalju pošiljke pod sličnim uvjetima te da je predviđen cjenikom univerzalne usluge”, poručuju iz AZTN-a. Dodaju da su u tom smislu utvrdili da su cjenik poštanskih usluga HP-a i popusti na univerzalnu uslugu koji su sastavni dio cjenika, doneseni u skladu s propisima o poštanskim uslugama.
AZTN je analizirao i ugovore koje je HP imao s velikim korisnicima (banke, telekom operatori, javna poduzeća…) i to u dijelu koji se odnosi na cijene i popuste, utvrdivši da su cijene i popusti koje je HP odobravao korisnicima univerzalne poštanske usluge koji šalju veći broj pošiljaka, u skladu s cjenikom HP-a.
Zaključno, Agencija nije utvrdila ni da je HP u razdoblju od gotovo tri godine od dana potpunog otvaranja tržišta pismovnih pošiljaka u Hrvatskoj, naknadno povećao cijenu usluga korisnicima univerzalne usluge koji šalju veći broj pošiljaka, kako bi kompenzirao gubitke ostvarene kratkoročnim snižavanjem cijena.
Iz AZTN-a ističu da nisu odlučivali o navodima iz inicijative City Ex-a koji se odnose na eventualnu primjenu drugih propisa, primjerice o javnoj nabavi, državnim potporama, poreznim propisima te primjeni propisa o poštanskim uslugama, budući da je primjena tih propisa u nadležnosti drugih tijela.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.