Japanski proizvođač automobila Toyota Motor nadmašio je brojem prodanih automobila General Motors u SAD-u u 2021. godini, prekinuvši njegovu 90-godišnju dominaciju na drugom tržištu svijeta.
Toyota je u SAD-u u 2021. prodala 2,332 milijuna vozila u usporedbi s GM-ovih 2,218 milijuna, objavile su u utorak dvije kompanije.
Prodaja GM-a u SAD-u pala je za 13 posto u 2021., uključujući 43-postotni pad u zadnja tri prošlogodišnja mjeseca, dok je Toyotina porasla za 10 posto. Američki div zabilježio je slabiji godišnji rezultat 2010. godine kada je prodao 2,202 milijuna automobila.
U 2020. godini GM je na domaćem tržištu prodao 2,55 milijuna vozila, u usporedbi s Toyotinih 2,11 milijuna i 2,04 milijuna Ford Motora.
Prošlu godinu obilježila je nestašica poluvodiča koji se uvelike koriste u vozilima, pa su kompanije bile prisiljene usredočiti se na najprofitabilnije modele.
GM je u utorak priopćio kako očekuje da će američki gospodarski rast povećati ukupnu prodaju u industriji lakih teretnih vozila u SAD-u s oko 15 milijuna u 2021. na oko 16 milijuna u 2022. godini.
GM je u SAD-u bio na prvom mjestu po prodaji od 1931. godine kada je prestigao Ford, prema podacima specijalizirane publikacije Automotive News.
Toyota nije razglasila na sva zvona rezultat na američkom tržištu. “Prvo mjesto nije naš fokus niti prioritet”, poručio je zamjenik predsjednika uprave Jack Hollis, dodavši da vjerojatno neće ostati na prvom mjestu dulje vrijeme.
Glasnogovornik GM-a Jim Cain istaknuo je pak snažnu prodaju terenskih vozila i kamioneta, dodavši da su se usmjerili na profitabilnost. Prodaja će se poboljšati kada se popravi opskrba poluvodičima, dodao je Cain.
“Svako zlo za neko dobro”
Specijalizirana publikacija Cox Automotive procjenjuje da je prodaja novih vozila u SAD-u u prosincu pala za 32 posto na godišnjoj razini, što bi bio najlošiji rezultat od svibnja 2020., obilježenog strogim mjerama zatvaranja u prvom valu pandemije koronavirusa.
Analitičari u sektoru procjenjuju da je prošle godine u SAD-u prodano oko 15 milijuna vozila, znatno manje od petogodišnjeg prosjeka, u razdoblju od 2015. do 2019. godine.
U ovoj godini prodaja bi u SAD-u trebala porasti 2,6 posto, na gotovo 15,5 milijuna, procjenjuje londonska tvrtka za prikupljanje i obradu ekonomskih podataka Markit.
U Toyoti očekuju da će porasti na 16,5 milijuna.
„Da ste me početkom (prošlog) siječnja pitali kako će godina izgledati, moja bi prognoza bila pogrešna jer je nestašica mikročipova zatekla kao grom iz vedra neba i izazvala kaos”, ističe šef američkog ogranka južnokorejskog proizvođača automobila Hyundaija Randy Parker.
“No, svako zlo za neko dobro – nestašica nas je natjerala da se prilagodimo”, dodao je Parker, naglasivši da je njegova prognoza za ovu godinu optimistična.
Hyundai je u SAD-u prošle godine prodao 19 posto više automobila nego u 2020., pokazuju podaci.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!