Osam namirnica koje pospješuju san

Lifestyle 16. ožu 201814:34 > 14:35
Podijeli:
Izvor: Pixabay

Iako ljudi najčešće pričaju o tome kako ujutro teško ustaju iz kreveta i ne mogu započeti dan bez šalice kave, mnogi jednako tako imaju problema sa spavanjem i traže načine kako si pomoći usnuti.

Ponekad slabije spavamo jer smo pod stresom ili smo izgubili rutinu, no postoji hrana koja nam uvelike pomaže da se opustimo i s lakoćom utonemo u san. Znanost je potvrdila da ovih osam namirnica bez straha možemo gricnuti i u kasniji san.

1. Orasi

Zahvaljujući posebnom sastojku triptofanu kojem orah obiluje lakše ćemo zaspati. Triptofan pomaže proizvodnju serotonina i melatonin koji oboje imaju ključnu ulogu kada je u pitanje opuštanje i zaspivanje. Istraživači Sveučilišta u Teksasu čak su otkrili da u orasima postoji doza melatonina, piše Food Envy.

2. Bademi

Nastavljajući orašastu temu, bademi su druga vrsta hrane koja nam može pomoći zaspati. Bademi su prepuni magnezija koji je ključan za kvalitetan san. Studija objavljena u Journal od Orthomolecular Medicine otkrila je da pomanjkanje magnezija u organizmu može rezultirati poteškoćama sa spavanjem.

3. Sir

Možda vam sir nikada ne bi pao na pamet kada se prevrćete po krevetu ali on, baš kao i toplo mlijeko, može itetako pomoći. To vrijedi za sve mliječne proizvode. Naime, kalcij pomaže tijelu da bolje iskoristi triptofan kojeg ste unijeli ranije jedući orahe.

4. Zelena salata

Recimo da ne smijete jesti mliječne proizvode i ne volite one orašaste. Ostaje vam još nekoliko namirnice koje vam mogu pomoći ako se borite s nesanicom. Najbolje je uz večeru pojesti porciju zelene salate koja sadrži lactucarium koji ima sedativna svojstva te mozak djeluje slično kao i opijum.

5. Pereci

Ako poželite zaspati ranije nego što je uobičajeno pojedite malo pereca. Kao i mnogi ugljikohidrati, pereci imaju visoki glikemijski indeks koji će malo podići razinu šećera u krvi i pomoći našem dobrom prijatelju triptofanu da se pojavi i uspava nas.

6. Tuna

Kao i losos, tuna je prepuna melatonina i serotonina za koje smo ranije čuli da su prijatelji dobrog sna.

7. Žitarice

Iako su prve asocijacije na žitarice doručak i jutro, probajte ih se sjetiti i tijekom večeri jer sadrže odlične saveznike: ugljikohidrate i kalcij iz mlijeka s kojim ćete ih pojesti.

8. Čaj od kamilice

Umjesto toplog mlijeka probajte popiti šalicu čaja od kamilice koji u sebi sadrži glicin, kemikaliju koja opušta mišiće i živce te djeluje kao blag sedativ pa je upravo zato uvijek pijte na kraju, umjesto na početku dana.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.