Dva pitanja određuju mišljenje o osobi koju ste tek upoznali

Lifestyle 18. sij 201611:03 > 11:08
pixabay.com

Profesorica psihologije s Harvarda, Amy Cuddy više od 15 godina istražuje utjecaj prvih utisaka koje ljudi stječu prilikom upoznavanja nekoga novoga. U svojoj novoj knjizi Cuddy kaže kako ljudi, prilikom upoznavanja nove osobe u sebi brzo odgovore na dva pitanja.

Mogu li vjerovati ovoj osobi i mogu li je poštovati dva su pitanja koja si ljudi postavljaju prilikom upoznavanja nove osobe. Psiholozi ih nazivaju dimenzijama topline i sposobnosti, a nova bi osoba u idealnom slučaju trebala posjedovati oboje. Međutim, Cuddy kaže da ljudi različito percipiraju te dvije dimenzije.

U profesionalnom je kontekstu dimenzija sposobnosti važniji faktor od dimenzije topline. To se može povezati i s činjenicom da se kroz sposobnost očituje razina nečijega obrazovanja, pameti i talenta za obavljanje nkoga posla.

S druge strane, u svakodnevnom životu ljudi dimenziju topline pretpostavljaju onoj sposobnosti i smatraju je najvažnijim faktorom u procjeni osobe. ‘Iz evolucijske je perspektive važnije znati zaslužuje li neka osoba naše pojerenje’, kazala je Cuddy, objašnjavajući kako je špiljskom čovjeku bilo važnije znati može li vjerovati svom kolegi i hoće li ga ovaj željeti ubiti ili ne, nego je li sposoban zapaliti vatru.

Cuddy kaže kako se sposobnost procjenjuje tek nakon što se uspostavi povjerenje. Za primjer navodi pripravnike, koji se često puta koncentriraju na to da izgledaju pametno i sposobno, što može dovesti do izbjegavanja traženja pomoći, ali i do percepcije njih kao nedostupnih. To može značiti i nedobivanje određenoga posla, baš zato što ih se ne doživi kao osobe kojima se može vjerovati.

‘Nećete daleko dogurati ukoliko vam ne vjeruje netko na koga nastojite utjecati. Zapravo, možete doživjeti i kontraefekt, jer možete odavati dojam manipulatora’, objasnila je Cuddy. ‘Topla, povjerljiva osoba, koja je ujedno i snažna potaknut će divljenje’, zaključuje.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.