Auto industrija izgubit će dio prihoda zbog car-sharinga

Auto 23. velj 201609:25 > 09:27
Pixabay

Globalni rast car-sharinga, sukorištenja automobila, odnosno alternativi vlasništvu nad osobnim vozilom, naštetit će tadicionalnoj prodaji vozila i zaradi auto industrije do 2021. ali ni približno toliko kao rast proizvodnje autonomnih vozila, procjenjuje se u studiji Boston Consultinga.

Evolucija car-sharing usluga, poput onih koje pružaju tvrtke kao što su Avis Budget, Tipcara,  Daimler i Car2Go, mogla bi smanjiti globalnu prodaju vozila i do 550.000 komada u 2021., a koštat će proizvođače vozila više od osam milijardi dolara izgubljene zarade, stoji u  istraživanjima Boston Consultung grupe. 

Studija međutim predviđa kako će car-sharing imati daleko veći utjecaj u Europi i Aziji nego na području SAD-a. 
Američki proizvođači vozila zbog korisnika usluga car-sharinga u 2021. očekuju godišnji gubitak prodaje od oko 52.000 vozila, no to će djelomično nadoknaditi prodajom vozila car-sharing kompanijama koja bi, procjenjuje se, trebala iznositi 44.000 komada godišnje. Stoga će ih to smanjenje prodaje od 8.000 vozila godišnje koštati prihvatljivih 500 milijuna dolara.
Isto tako, kako bi dodatno proširili ponudu s tradicionalnog vlasništva nad vozilom, američki proizvođači vozila, poput Forda i General Motorsa, na nekoliko tržišta investiraju u car-sharing.
Međutim, u studiji se navodi i da će autonomna vozila imati veći utjecaj na prodaju novih vozila nego što će to imati car-sharing. No, ne do 2027. 
Car-sharing, zaključuje se u studiji, neće previše promijeniti postojeće odnose u prodaji novih vozila, ali bi to mogla autonomna, odnosno samovozeća vozila koja će predstavljati ‘promjenu igre’.