Blizina granice sa Slovenijom čini mogućnost uvoza novog vozila iz Slovenije teoretski primamljivom opcijom za privatne kupce novog automobila.
Sad je već svima jasno kako će od početka iduće godine novi automobili poskupjeti, naročito jeftiniji, odnosno oni koji se više kupuju. Razlog za to je novi sustav trošarina koji je postavljen tako da će kupca s manje novca više lupiti po džepu nego onog s više novca te neće stimulirati kupnju novih automobila koji manje zagađuju nego će vjerojatno opet dovesti do porasta uvoza rabljenih vozila starijih godišta čiji prosjek starosti iznosi u pravilu 8,5 godina. Mnogi stoga razmišljaju o unosu novog automobila iz bližih zemalja, no tu nema računice, osim ako ne želite uvesti neki automobil koji je rijedak ili ga u Hrvatskoj nema u ponudi.
Naime, naša je država skuplja u svakom pogledu, i PDV-a koji je kod nas 25, a u Sloveniji iznosi 22 posto, ali i trošarine koje su kod nas više. Da je unos iz Slovenije neisplativ, drži i sudski vještak za promet i procjenu vozila Goran Husinec. ‘Naša su davanja prevelika za takvu egzibiciju, jer ih na kraju mora pokriti kupac, država mora biti podmirena’, kaže Husinec.
Dodaje i kako kupac ne može dobiti popust na količinu koji dobiva uvoznik automobila kad uzima stotinu automobila iste serije. Razlike u maloprodajnim cijenama pokazuju kako se ne isplati ulaziti u takav posao jer su jednostavno premalene, a ono što je ključno jest da kupac mora platiti hrvatska davanja, dakle veći PDV i veće trošarine.
No kad bi se netko slučajno za to i odlučio zbog razlike u maloprodajnim cijenama mora još platiti i transport vozila na šlep službi do Hrvatske, troškove izdavanja kolokvijalno zvanog homologacijskog papir te tek potom može ići registrirati automobil. Samo transport za jednokratnog kupca iznosi oko 2.000 kuna, a potvrda o sukladnosti (homologacijski papir) stoji od 450 do čak 800 kuna, ovisno o proizvođaču, što uz veća davanja pojede naizgled primamljivu razliku u cijeni.
Naravno, tu je i vrijeme koje treba uložiti u odlazak u Sloveniju, kupnju novog automobila, rješavanje papirologije, organizaciju transporta te potom postupak do osiguravanja i registracije novog vozila. Ako već razmišljate o novom automobilu, mnogo je jednostavnije kupiti ga izravno od ovlaštenog dilera nekog od zastupnika stranih automobilskih tvrtki u Hrvatskoj, posebno zato što na istom mjestu možete riješiti svu papirologiju. Uštede prilikom uvoza iz Slovenije s ovakvim nametima naše države jednostavno nema, piše Tportal.
Maloprodajne cijene do registracije:
Renault Clio 1.2 16V Zen
Slo – 12.590 €
Hr – 12.486 €
Mazda6 CD150 Challenge
Slo – 25.990 €
Hr – 30.580 €
Mercedes-Benz E-klase 200D
Slo – 46.850 €
Hr – 51.302 €
Alfa Giulia QV
Slo – 87.500 €
Hr – 102.000 €
Golf 1.6 TDI Trendline
Slo 19.940 €
HR 20.518 €
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.