Južna Koreja će podnijeti kaznene prijave protiv pet bivših i sadašnjih izvršnih direktora korejskog Volkswagena i kazniti kompaniju s rekordnih 37,3 milijarde wona, ili oko 32 milijuna dolara, zbog lažnog oglašavanja o emisiji štetnih plinova.
Kazna, rekordna za lažno oglašavanje u toj zemlji, govori kako južnokorejske vlasti nisu spremne omekšati tvrd stav zbog manipuliranja na uređajima za mjerenje emisije štetnih plinova od strane njemačkog proizvođača, suspendiravši već do kolovoza većinu prodaje njihovih vozila u Koreji.
Tamošnja komisija zadužena za nadzor poslovanja u srijedu je objavila kako će tražiti od tužitelja da pokrenu istragu rada južnokorejskog Volkswagena, kao i njegovih pet bivših i sadašnjih izvršnih direktora.
Optužuje Volkswagen da je koristio ‘lažne, pretjerane i obmanjujuće’ tvrdnje prilikom oglašavanja, što se kažnjava kaznom zatvora do dvije godine ili kaznom od oko 150 milijuna wona.
Volkswagen je predstavljao svoje automobile kao ekološki osviještena vozila koja zadovoljavaju standarde onečišćenja, premda su bila opremljena uređajima dizajniranima da prevare službena testiranja, ustvrdio je regulator.
Južna Koreja je već kaznila Volkswagen s 17,8 milijardi wona zbog prijevare na testiranju emisije štetnih plinova te uhitila jednog lokalnog direktora Volkswagena pod optužbama koje uključuju lažiranje dokumentacije i kršenje zakona o kvaliteti zraka.
Zabrana prodaje od kolovoza ‘zakočila’ je snažan rast njemačke kompanije na tržištu na kojem dominiraju domaći rivali, kao što su Hyundai Motor i Kia Motors.
Dok je Južna Koreja relativno malo tržište za Volkswagen, značajno je za njegove luksuzne brendove Audi i Bentley i jedno je od najbrže rastućih za sve marke automobila.
Iz Volkswagena su u rujnu 2015. priznali da su manipulirali uređajima koji mjere emisije štetnih plinova u pojedinim dizelskim vozilima, pokrenuvši time pravne postupke u zemljama kao što su SAD, Njemačka, Južna Koreja i drugdje.
Volkswagen je već prije pristao u SAD-u platiti 16,5 milijardi dolara za razrješenje optužbi o varanju na eko-testovima za dizel vozila, a u budućnosti se još uvijek može suočiti s kaznama mjerenima u milijardama dolara.