Dosta je vremena prošlo otkad smo zadnji put vozili neku Daciu pa priliku da isprobamo najbolji Sandero Stepway nismo htjeli propustiti. Sandero se etablirao na našem tržištu kao vrlo povoljan kompakt s pouzdanom Renaultovom tehnologijom, za sve one kojima budžet ne dozvoljava prevelike ekstravagancije, ali žele sigurnost novog automobila.
U Stepway izvedbi koja je 2 cm viša od standardnog Sandera, ova Dacija je zapravo idealna za naše prilike. Ne bismo se usudili reći da je time postala SUV, ali svakako bezbrižno možete voziti i makadamskim cestama s rupama bez da oštetite neki dio podvozja. Plastični dodaci na blatobranima i pragovima dodatno podižu opći dojam izvana pa je tako ovakav Sandero i jedna od najprivlačnijih Dacija. Tu su još i LED dnevna svjetla u skladu s vremenom te u kabini vrlo dobra i karakteristična sjedala.
Naravno, od auta koji u svojoj najskupljoj verziji košta 98.390 kn ne možete očekivati čuda od materijala upotrjebljenih u kabini, ali siva plastika puno je bolja od onih kakve smo u Dacijama gledali prije samo generaciju ili dvije.
Motor koji je pokretao naš Sandero B&W bio je 0,9-litreni trocilindraš s turbom. Sjećamo se prvih Clia s tim motorom i nismo baš bili oduševljeni, no očito je da se svake modelske godine nešto unaprjeđivalo po tom pitanju. Postoji ECO mod kada motor manje troši, odnosno ne daje turbu da se razmaše punim plućima. Obzirom da je mjenjač sa samo pet stupnjeva, omjer je nešto duži, posebno u petom stupnju pa u tom režimu motor djeluje pospano i tromo. Za laganu vožnju gradom i to je dovoljno, samo nemojte očekivati nagla ubrzanja bez obzira koliko stisnuli desnu pedalu. Drastična promjena nastupa kada se isključi ECO mod i tada mali motorčić s voljom pokaže za što je sve sposoban. Temperamentan u međuubrzanjima brzo će dovesti zimske gume na samu granicu prianjanja, posebno ako malo jače stisnete gas na izlasku iz zavoja. Ubrzanje do stotke traje 11 sekundi no dojam unutra je osjetno bolji od toga. U normalnoj vožnji treći stupanj prijenosa uvijek će imati dovoljno snage za pretjecanje, čak i ako se u autu nalazi više putnika. Jedino što morate četvrti stupanj dobro „rastegnuti“ ako želite da se i u petoj „nastavi“ s koliko-toliko primjetnim ubrzanjem. Najviša brzina je 168 km/h, jer nešto viša karoserija ima i veći otpor zraka od normalne izvedbe. Uvijek bismo radije izabrali Stepway jer je zaista dobro pogođen po pitanju udobnosti, stabilnosti u vožnji i lakoće gutanja neravnina i udarnih rupa. Po tom pitanju se i mnogi dva ili tri puta skuplji primjerci mogu sakriti pred Sanderom.
Ako se odlučite na vožnju u ECO modu, potrošnja u gradu kretat će se oko sedam litara. Nama se kretala oko 7,4 l/100 km po zaista hladnom vremenu. Ipak, ako ste temperamentniji vozač onda zaboravite na to i pustite da motor diše punim plućima.
Dobro je izoliran pa se ne primjećuje karakteristično brundanje trocilindraša, a lakoća kojom tjera Sandero jasno pokazuje zašto je ovo top motorizacija u ponudi. Ipak, u tom slučaju morate računati s okvirno jednom litrom više, odnosno 8,4 litara, ali kada se sve uzme u obzir to zaista nije puno. Da je u Sanderu šeststupanjski mjenjač, sigurno bi i temperament bio bolji, kao i ekonomičnost, ali tada bi cijena skočila preko 100.000 kn. U slučaju testiranog modela ona je iznosila 98.390 kn (s doplatama) od preporučljivih 1.500 kn za električni paket sa stražnjim parking senzorima i kamerom za vožnju unazad, metalik bojom (3100 kn) te rezervnim kotačem (390 kn).
Uvijek je dilema kupiti novi skromniji auto ili nešto bolji rabljeni. Za sve one koji žele solidan, pa čak i atraktivan kompakt s kojim se mogu zaputiti i izvan asfaltiranih prometnica, uz minimalne troškove i dosta bogatu opremu, Sandero Stepway je odličan izbor.
Motor: 0.9 TB
Snaga: 90 KS
Okretni moment: 140 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h: 11.1 s
Vmax: 168 km/h
Potrošnja: grad 7.4 (ECO mod) ili 8.4, otvoreno 5.8 l/100 km
CO2: 115 g/km
Cijena osnovnog modela 69.900 kn, cijena testiranog modela 98.390 kn