Problem koji je nastao kad je 31. ožujka u Splitu, velikom nepažnjom i neodgovornošću djelatnika Inine benzinske postaje Smokovik, vlasnicima automobila s dizelskim motorom ulijevan benzin, nimalo nije bezazlen.
Puno bi lakše bilo da je u spremnike automobila s benzinskim motorom ulijevano dizelsko gorivo, piše autoportal.
Problem bi se rješavao izlijevanjem dizelskog goriva i ulijevanjem benzina, u određenim slučajevima i izmjenom filtra goriva (višestruko je jeftiniji oddizelskog). U pravilu ne bi nastalo nikakvo oštećenje. Došlo bi samo do zamašćenja i zaprljanja motora, možda djelomičnog začađenja.
Ako je benzinski motor radio na dizelsko gorivo, najprije treba izliti cjelokupno gorivo kroz otvor na dnu spremnika. Potom treba odvojiti priključak goriva prema brizgalicama te kratko spojiti pumpu goriva i tako izgurati zaostalo gorivo.
Ali, problem koji nastaje kada u dizelaša ulijete benzin, znatno je složeniji. Stvari se dodatno pogoršavaju ako grešku ne uvidite odmah nego vozite dok motor ne “crkne”.
U ovom slučaju nakon izlijevanja iz spremnika, gorivo treba izvući i iz visokotlačne pumpe, preko priključaka dobavne pumpe goriva (od 0,3 do 0,8 l) i filtra goriva. To se radi podtlačnom pumpom kojom se ispumpava gorivo iz ostalih dijelova sustava.
Usto treba i izmijeniti filtar goriva, čija je cijena, ovisno o tipu motora, od 250 do 800 kuna. Ukupni je trošak, ovisno o vrsti automobila, do 2000 kuna, čemu treba pribrojiti troškove prolivenog goriva i šlepanja. A moguća šteta… Dakle, Ina svim vlasnicima vozila, osim troškova popravka i izgubljenog goriva, treba ponuditi i određeno obeštećenje, piše autoportal.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram