Nova Mazda CX-30 donosi svu silu napredne tehnologije, od bogate I inovativne opreme do iznimno učinkovitih I štedljivih pogonskih rješenja, a danas ćemo detaljnije obraditi upravo potonje.
Jedan od temeljnih ciljeva Mazdine dugoročne strategije održivog tehnološkog razvoja, Sustainable Zoom-Zoom 2030, potreba je za znatnim smanjenjem emisija CO2. Korporacija je predana cilju smanjenja svojeg prosjeka emisija CO2 prema „Well-to-Wheel” (od izvora do kotača) analizi na 50 % ukupne razine emisija iz 2010. godine do 2030., odnosno za 90 % do 2050. godine.
Budući da se dvije trećine svjetske proizvodnje električne energije trenutačno oslanjaju na upotrebu fosilnih goriva, Mazda smatra da su uredbe kojima se emisije električnih vozila postavljaju na nulu iluzorne. Štoviše, kad se pretvore u iznos u skladu s analizom „Well-to-Wheel”, prosječne emisije CO2 električnog vozila gotovo su jednake emisijama klasičnih automobila, ovisno o mješavini energije iz koje se dobiva struja.
S obzirom da će još mnogo godina većinu automobila u potpunosti ili barem djelomično pokretati motori s unutarnjim izgaranjem, poboljšanja na tim motora imat će veći učinak na smanjenje ukupnih emisija, jednostavno zbog broja vozila koja će ih koristi. U skladu s tim Mazda je u potrazi za rješenjem koje će znatno smanjiti emisije CO2 iz benzinskih motora na temelju analize kontrolnih čimbenika dobivene kemijom i fizikom izgaranja.
Zahvaljujući tehnologiji paljenja goriva kompresijom uz kontrolu pomoću svjećice (SPCCI – Spark Controlled Compression Ignition), Mazdinoj jedinstvenoj metodi izgaranja, Skyactiv-X motor predstavlja drugi korak u Mazdinom traganju za razvojem benzinskog motora s idealnim mehanizmom unutarnjeg izgaranja.
Razvoj kompresijskog paljenja u benzinskim motorima odavno je cilj inženjera. Skyactiv-X je revolucionarni, isključivo Mazdin, novi motor u kojemu se paljenje pomoću svjećice koristi za kontroliranje kompresijskog paljenja, uslijed čega je došlo do drastičnih poboljšanja u nizu važnih područja performansi.
Prednosti benzinskog motora s paljenjem pomoću svjećice – sklonost visokim brojevima okretaja i čišća emisija – pridružene su prednostima dizelskog motora s kompresijskim paljenjem – nadmoćan početni odziv i niska potrošnja – kako bi se proizveo motor “križanac” koji donosi najbolje iz oba svijeta.
U Mazdi smatraju da postoji još dosta prostora za daljnju evoluciju motora s unutarnjim izgaranjem te da ta tehnologija ima potencijal da u velikoj mjeri pridonese očuvanju našeg okoliša na svjetskoj razini. Više informacija o novoj Mazdi CX-30 pronađite na službenim stranicama Mazde u Hrvatskoj.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.