Roweni Kincaid iz Velike Britanije 2013. je dijagnosticiran rak dojke. Iako se bori s njim, stanje joj se pogoršava.
Ono što ju je u svemu najviše šokiralo jest kada je shvatila da je na sebi viđala simptome, ali ih nije znala prepoznati. Zbog toga je započela o tome progovarati na društvenim mrežama, otvorivši Facebook stranicu “Before I Kick the Bucket”, a koja danas broji preko deset tisuća sljedbenika.
Na njoj je izvještavala o svom iskustvu i borbi s ovom bolešću. No, jedna fotografija izazvala je posebnu pozornost, kako publike, tako i Facebooka.
Kincaid je, naime, da bi drugima pokazala svoje simptome, objavila fotografiju svoje bradavice, koja je zbog raka bila crvena, i izgleda kao da ima “modricu” ili neki osip, no zapravo se radi o pokazatelju karcinoma. Upravo zbog toga je fotografiju objavila, jer se najčešće smatra da bi žena rak dojke mogla prepoznati isključivo samopregledom dojke, pri čemu je za očekivati da oboljele u grudima osjećaju kvržice.
Kincaid je mnoge korisnike ovom fotografijom uvela u raspravu i reakcije, ljudi su počeli dijeliti njezinu objavu i činjenice o simptomima raka dojke, a one su da se ne mora uvijek samo osjetiti kvržica, već se na grudima mogu pojavljivati osipi, svrbeži, modrice ili možete osjećati neprirodnu bol u grudima.
No, nakon što se odjavila, pa ponovno pokušala prijaviti na Facebook, dobila je obavijest od ove društvene mreža da je njezina fotografija uklonjena jer se protivi pravilima Facebooka, a koja se, među ostalim, tiču i objave golih fotografija. Kincaid je, kao i mnogi koji prate njezinu borbu, ostala neugodno iznenađena, jer se Facebook u ovom slučaju fotografije, koja bi nekome mogla spasiti život ako sličan simptom primijeti na sebi, ponašao kao da se radi o sasvim običnoj fotografiji bradavice.
Odlučila je objaviti istu fotografiju u malo “uređenom” obliku, kako ne bi prekršila pravila društvene mreže.
Hey you guys! You have all been so A-mazing! I'm listening to you all, & can see your anger & how upset some of you…
Posted by Rowena Kincaid: Before I Kick The Bucket on Sunday, January 24, 2016
Iako je razumno da društvene mreže moraju ograničiti korisnike kako zaista ne bi širili neprimjerene ili uvredljive sadržaje, ovo pokazuje problematiku takvih politika. Dok je s jedne strane Facebook, koji broji milijune korisnika u cijelom svijetu, morao postaviti određene načine kontrole sadržaja, s druge strane je očito da se sadržaj provjerava “računalno”, i pitanje je kako bi se fotografija, koja zaista može spasiti život, interpretirala da je uz svoj kontekst došla izravno na newsfeed osnivača Facebooka Marka Zuckerberga.