Odgovori na 10 pitanja koja muče osobe koje ne vole avione

Lifestyle 18. kol 201617:43 > 17:49
REUTERS/Christian Hartmann

Turbulencije nisu opasne, kao ni udar munje ili ptice. A najopasniji dio leta je vožnja do aerodroma...

Pregled donosi Pun kufer.

1. Što uzrokuje turbulencije, je li to opasno i mogu li avioni letjeti oko toga?

Turbulencije nisu ugodne, ali nisu ni opasne. Uzroci su razni, oblaci, vjetar i drugo, a ne može ih se otkriti unaprijed. Zrakoplovi su napravljeni da izdrže i najgore turbulencije, tako da ste sigurni.

2. Trebam li biti zabrinutiji zbog lošeg vremena?

Ne. Piloti su stručnjaci za vrijeme i nikada neće riskirati sa sigurnosti. Proučavaju vrijeme na aerodromu s kojeg i na koji lete, ali i na ruti leta. Uvijek će imati dovoljno goriva za svaku nepredvidivu situaciju.

3. Što ako nas pogodi munja?

Komercijalne letjelice su dizajnirane da na njih ne utječe udar munje jer su opremljene s većim brojem statičkih fitilja za pražnjenje munja.

4. Što ako autopilot zašteka?

Piloti prelaze na ručno upravljanje.

5. Koja je šansa sudara u zraku?

Svaki putnik mora znati tri stvari. Prvo. Kontrolori leta po čitavom svijetu pažljivo se biraju, prolaze treninge i rigorozno se testiraju prije nego li dobiju licence. Njihov zadatak je da stvore ‘sigurnosni mjehur’ oko letjelice koji se povećava kako se zrakoplov penje i ubrzava. Drugo. Piloti se treniraju tako da budu maksimalno koncentrirani i svjesni situacije. Treće. Sve letjelice imaju elektroničku opremu koja im omogućava međusobnu komunikaciju i upozorava na prisutnost druge letjelice u blizini.

6. Jesu li sve kompanije sigurne? Što je s niskobudžetnim kompanijama?

Minimum treninga i testiranja moraju proći svi članovi Međunarodne organizacije civilne avijacije, zbog čega je letjenje tako sigurno kao što je.

7. Kako avion može naći pistu u gustoj magli?

Koristeći automatsko slijetanje. Ovo je sofisticirani sistem koji koristi kombinaciju zraka sa zemlje koje navigiraju letjelicu sigurno do piste, čak i kroz najgušću maglu. Automatski sistem se koristi vrlo rijetko, ali piloti svakih šest mjeseci vježbaju njegovo korištenje u simulatoru.

8. Zašto se u avionu, nedugo nakon polijetanja, ostjeti kao da letjelica pada?

Ova pojava ima veze s ljudskim sustavom ravnoteže, koji se 50 tisuća godina razvijao na razini zemlje.

9. Može li korištenje mobilnog telefona može uzrokovati pad aviona?

Ne.

10. Što ako se nešto dogodi pilotu ili obojici pilota?

Jedan pilot može sam upravljati letjelicom. Još se nikada, osim u filmovima, nije dogodili da se nešto dogodi dvojici pilota.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.