'Ljudi žele nagradu, poštovanje te također naučiti nešto novo'

Lifestyle 14. svi 202020:05 > 20:09
Unsplash (ilustracija)

Osnivači, izvršni direktori i drugi stručnjaci otkrili su kako grade i motiviraju svoj visoko funkcionirajući i uspješan tim. Svaki od njih ima drugačiji način za to, ali je i svaki uspješan.

Pravi lideri grade timove u kojima se ljudi osjećaju motivirano, sigurno i nagrađeno. Oni nadahnjuju ljude na način koji ih vodi ka individualnom i kolektivnom rastu. S timovima diljem svijeta razdvojenim kao nikad do sada, okupljeni nizom virtualnih sastanaka i konferencijskih poziva, sada je najbolje vrijeme da shvatimo što čini dobar tim, pišu 24sata. Evo kako 12 osnivača, industrijskih vođa, izvršnih direktora i drugih stručnjaka pristupa izgradnji visoko funkcionalnog tima.

Joanne Calabrese, generalna direktorica, Soko

Negdje sam pročitala da je ‘posao živi organizam’, a njegova namjera je rasti. Isto se odnosi i na ljude. Prelazak ljudi u različite ili proširene uloge omogućuje im razvijanje novih vještina. Nevjerojatno je vidjeti kako ljudi postaju motivirani kada se suoče s novim izazovom.

Indra Nooyi, bivša predsjednica i izvršna direktorica Pepsija
Što god netko rekao ili učinio, pretpostavite da ima pozitivnu namjeru. Bit ćete zadivljeni kako će cijeli vaš pristup osobi ili problemu postati znatno drugačiji.

Louis J. Erickson Jr., suosnivač i COO, Bit-Wizards
Nijedna pojedinačna pogreška radnika, bez obzira na to koliko nas ‘koštala glave’, neće dovesti do gubitka posla. Na taj se način ljudi mogu slobodno opustiti, odvažiti se i učiti na svojim pogreškama.

Andrew Cuomo, guverner New Yorka
Ljudi koji vam se uvuku pod kožu su luksuz. No, sada više ne radim na toj razini. Bavim se onim što moram učiniti za New York (za vrijeme pandemije), a tko god mi može pomoći u tome, ja ću s njime surađivati.

Paul Deraval, predsjednik uprave, NinjaCat
Nemamo sastanke zatvorenih vrata, osim za one osobne prirode. Svaki se sastanak vodstva snima i dijeli. Svaki zaposlenik zna koliki je naš saldo u banci i ima pristup svačijim plaćama i ljudi to mogu podnijeti. Ako se članovima tima vjeruje, a vi ste potpuno iskreni i transparentni prema njima, tada su svi uključeni u misiju.

Peter F. Drucker, savjetnik za upravljanje, edukator, autor
Vodstvo nije magnetska osobnost jer to jednako dobro može biti i ‘laskav’ jezik. Sklapanje prijateljstava i utjecaj na ljude nije ono što laska. Vodstvo je podizanje čovjekove vizije na više razine, podizanje njezinog učinka na viši standard, izgradnja osobnosti izvan njenih normalnih ograničenja.

Alisa Marie Beyer, poduzetnica, CEO, Spa Girl Kokteli
Ako se možete zajedno smijati, onda možete i raditi zajedno. A i novac isto pomaže.

Pat Lencioni, autor i govornik; suosnivač i predsjednik ‘Table Grupe’
Tri pravila prema kojima treba živjeti: Prvo, upoznajte svoj tim. Ako su ljudi ‘anonimni’, nisu motivirani. Zanimajte se za njih. Drugo, stalno ih podsjećajte zašto je njihov posao važan, da posao koji obavljaju utječe na tuđi svijet, bilo da se radi o kupcu, drugom zaposleniku ili dobavljaču. Treće, dajte ljudima način da se sami procjenjuju, bilo da je to metrička vrijednost ili nešto manje opipljivo. Članovi tima trebaju imati način koji će im pokazati da idu u dobrom smjeru.

Steve Jobs, suosnivač, bivši predsjednik i izvršni direktor Applea
Moj poslovni model su Beatlesi – četvorica muškaraca koji su međusobno kontrolirali svoje negativne sklonosti. Oni su se uravnotežili, a ukupan zbroj je bio veći od zbroja dijelova.

Laszlo Bock, generalni direktor i suosnivač Humua, Google
‘Vjeruje li vam vaš menadžer?’ duboko je pitanje. Ako vjerujete da su ljudi u osnovi dobri i ako vaša organizacija može dobro poslovati i zapošljavati, ne treba se bojati pružiti slobodu vašim zaposlenicima.

Orrin Woodward, autor, govornik, stručnjak za upravljanje
Cilj je planirani sukob protiv statusa quo. Pomažući suigračima u razvoju vjerodostojnih i ostvarivih ciljeva i odgovarajućim nagradama za postizanje istih ciljeva, vođa može nadahnuti svoje suigrače bez nadziranja.

Dwan White, voditelj globalnog marketinga, ‘House of Cheatham’
Naučite ‘jezik’ nagrađivanja tima. Iznenadili biste se koliko nije riječ o novcu. Ljudi traže poštovanje. Oni žele naučiti nešto novo, imati osjećaj ‘udjela’ u napravljenom poslu i žele raditi ono što najbolje rade, piše Inc.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.