Streaming filmova, serija i glazbe na kakav smo navikli mogao bi postati prošlost

Magazin 26. srp 202408:44 0 komentara
muškarac i žena na kauču gledaju tv na kojem piše netflix
Pexels/Ilustracija

Oglašavanju se do 2028. predviđa veći rast nego ukupnom sektoru zabave i medija, očekuje se i veliki povratak kinematografije.

Globalni prihodi sektora zabave i medija porasli su u 2023. godini za 5 posto, na 2,5 bilijuna eura, što je više od ukupnog rasta svjetskog gospodarstva, a predviđa se da će globalni prihodi sektora do 2028. godini dosegnuti 3,1 bilijun eura, s ukupnom godišnjom stopom rasta od 3,9 posto, piše Poslovni dnevnik.

Rezultati su to PwC-ova istraživanja pod nazivom “Global Entetainment & Media Outlook 2024-28”, provedenog kroz 13 sektora u 53 zemlje i teritorija.

Na kraćem roku, očekuje se da će prihodi od oglašavanja već 2026. probiti granicu od bilijun dolara te da će činiti više od polovice, odnosno 55 posto ukupnog rasta prihoda sektora zabave i medija u sljedećih pet godina.

Na globalnoj razini, Sjedinjene Države i dalje su najveće tržište potrošnje i oglašavanja s projiciranom ukupnom godišnjom stopom rasta (CAGR) od 4,3 posto do 2028. godine.

Za više od trećine globalne potrošnje u 2023. godini zaslužan je SAD. Stopom rasta u ovom sektoru prednjače pak Nigerija (10,1 posto) i Indonezija (8,5 posto), obje zemlje s više od 200 milijuna stanovnika, te po istom kriteriju najveća tržišta – Indija (8,3%) i Kina (7,1%).

Mijenjaju se navike

Werner Ballhaus, globalni voditelja usluga u sektoru zabave i medija, PwC Njemačka, ističe kako nastavak rasta donosi rizike, ali i prilike.

“”Promjene u preferencijama potrošača, zajedno s neizvjesnostima u vezi s kontinuiranim utjecajem digitalne transformacije i novih tehnologija poput generativne umjetne inteligencije, pokreću val transformacije u poslovnim modelima. Kako bi osigurali svoj udio u rastućim izvorima prihoda koje smo utvrdili, tržišni igrači moraju preispitati kako njihove kompanije stvaraju, isporučuju i zadržavaju vrijednost.

To podrazumijeva iskorištavanje rasta oglašavanja te istovremeno iskorištavanje snažnog potencijala umjetne inteligencije. S obzirom na rastuću potrošnju virtualnog sadržaja od strane potrošača, kompanije će morati proširiti svoju ponudu proizvoda i nastaviti komunicirati s potrošačima na platformama na kojima oni provode većinu svog vremena”.

Globalnim prihodima od oglašavanja predviđa se i veći rast od onoga koji će ostvariti zabava i mediji – 6,7 posto do 2028., kada će prihodi u ovom sektoru biti udvostručeni u odnosu na 2020. godinu.

Pritom je najveća je i jedna od najbrže rastućih komponenti sektora oglašavanja internetsko oglašavanje koje je u 2023. poraslo 10,1 posto, ostvarivši 44,2 milijardi eura novih prihoda.

Očekuje se da će do 2028. godine nastaviti rasti po godišnjoj stopi od 9,5 posto, kada će činiti 77,1 posto ukupne potrošnje na oglase.

PwC-ovo istraživanje otkriva da je i korištenje streaming servisa nastavilo rasti, ali ne više brzinom koju je imalo proteklih godina.

Naime, pružatelji tih usluga osim s povećanom konkurencijom suočili su se i s izazovima kako uvjeriti potrošače da plate više za digitalnu robu i usluge.

Globalne pretplate na over-the-top (OTT) video usluge (medijske, komunikacijske i informacijske, te druge usluge koje se izravno nude i dostupne su gledateljima putem otvorenog interneta) u 2028. godini porast će sa 1,46 milijardi eura u 2023. godini na 1,9 milijardi, što predstavlja CAGR od 5 posto.

Očekuje se da će globalni prosječni prihod po OTT video pretplati neznatno porasti, za svega 2,25 eura.

Novi modeli rasta

Efekt stagnacije već je primorao streaming servise na preoblikovanje poslovnih modela, kao i potragu za novim izvorima prihoda izvan samih pretplata, što uključuje i uvođenje opcija jeftinijih pretplata koje onda sadrže oglase.

Tu su i mjere poput konsolidacije sektora i suzbijanja dijeljenja lozinki, ali i uvođenje sportskih prijenosa.

Zanimljivo je i da se na razvijenim tržištima konsolidacija odvija udruživanjem pružatelja pretplatničkih usluga.

Predviđa se da će u odnosu na 2020. godinu oglašavanje činiti 28 posto prihoda od streaminga na OTT tržištu, u odnosu na sadašnjih 20 posto.

Visoku poziciju među najbrže rastućim segmentima sektora zabave i medija drži i gaming s e-sportom kao perjanicom.

Prihodi gaming industrije u 2023. su rasli 4,6 posto dosegavši 209 milijardi eura, a očekuje se da će do 2027. premašiti 275 milijardi eura, gotovo dvostruko više od razina iz 2019. godine.

Time gaming industrija ide obrnuto proporcionalnim smjerom u odnosu na auto-industriju koja je 2019. na europskoj razini činila tržište vrijedno gotovo 400 milijardi eura, a očekuje se da će do 2035. pasti na 298 milijardi eura.

Regionalno, najveće gaming tržište i dalje je tržište Azije i Pacifika koje čini 48,1 posto ukupnog globalnog segmenta, a do 2028. predviđa mu se još veći udio (54,4%).

U drugim segmentima sektora zabave i medija, značajan rast i dalje ostvaruju živa glazba i kino – prihodi od koncerata uživo porasli su za 26 % i činili više od polovice ukupnog glazbenog tržišta, dok je potaknuta s nekoliko blockbustera u 2023. kinematografija zabilježila rast prihoda 30,4 posto u odnosu na 2022., te se očekuje da će do 2026. globalni prihodi nadmašiti pretpandemijske brojke.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!