Google je otklonio pozive australskih regulatora da s medijima podijeli prihode od oglašavanja koje ostvaruje uz potporu njihova sadržaja.
Australija je privukla pozornost svjetske javnosti najavom kodeksa koji bi trebao prisiliti velike internetske tvrtke da s medijima podijele prihode od oglašavanja ostvarene uz podršku informativnih sadržaja predstavljenih na digitalnim platformama.
Regulator tržišnog natjecanja ACCC procjenjuje da Google i Facebook oglašavanjem u Australiji zajedno zarađuju oko šest milijardi australskih dolara (četiri milijarde američkih dolara) godišnje.
Vodeći mediji traže da im dvije kompanije isplate barem 10 posto tog novca, tvrdeći da su zbog globalnih tehnoloških divova izgubili veliku većinu prihoda od oglašavanja.
Izvršna direktorica Googleove australske podružnice Mel Silva opovrgava navedene brojke, tvrdeći da su iznimno nerealistične.
„Svi se slažemo da kvalitetne vijesti imaju veliku društvenu vrijednost, ali moramo razumjeti i ekonomiju“, napisala je Silva u nedjelju na blogu.
Google je prošle godine na klikovima na oglase postavljene kraj vijesti u tražilicima zaradio samo 10 milijuna australskih dolara (6,7 milijuna američkih dolara), tvrdi ona.
„Najveći dio naših prihoda ne potječe od vijesti, nego od pretraživanja s komercijalnom namjerom, primjerice kad netko traži ‘tenisice za trčanje’ pa klikne na oglas“, objašnjava Silva.
Googleovo stajalište ne sluti na dobro za pregovore kojima bi Google i Facebook i australski mediji prema zamisli regulatora trebali usuglasiti stavove o „kodeksu postupanja“ i urediti pitanja poput podjele prihoda, suzbijanja dezinformacija i zaštite privatnosti korisnika.
Silva kaže da je Google spreman sudjelovati u tom procesu, ali dodaje da je „važno temeljiti odluke na činjenicama, a ne na netočnim brojkama i neutemeljenim tvrdnjama“.
Vlada je za sastavljanje kodeksa regulatoru dala rok do kraja srpnja i potom ga namjerava u kratkom roku usvojiti.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.