Airbus je u utorak u Zagrebu predstavio zrakoplov A220-300 ističući da je idealan za post-covid eru jer ga uz ostalo krase mala potrošnja, visoka učinkovitost i performanse većih uskotrupnih zrakoplova.
Zrakoplov su predstavili voditelj razvoja tržišta uskotrupnih zrakoplova Airbusa Claude Debeauquenne, potpredsjednik Airbusa za prodaju u zapadnoj i južnoj Europi Ville Arhippainen, te predsjednik i izvršni direktor airBaltic-a Martin Gauss.
Na stajanci zagrebačke Zračne luke Franjo Tuđman MZLZ-a izložen je airBaltic A220-300 sa 145 sjedala jednog razreda u putničkoj kabini i dometom do 6.390 kilometara.
Među okupljenima su bili i predstavnici Croatia Airlinesa, koji je u nedavno objavljenoj post-covid strategiji istaknuo potrebu obnove flote, a danas predstavljeni zrakoplov jedna je od mogućih opcija u tom procesu, tim više što domaća zrakoplovna kompanija u floti ima Airbuse i ovlaštena je za njihovo održavanje, što je velika prednost.
Airbus je danas u Zagrebu predstavio zrakoplov A220-300. Naša novinarka @IvanaKopcic uspjela ga je snimiti u pogonu.
Ovaj avion idealan je za post-covid eru jer ga, uz ostalo, krase mala potrošnja, visoka učinkovitost i performanse većih uskotrupnih zrakoplova. #n1info ? pic.twitter.com/RzrQlB0lsa
— TV N1 Zagreb (@N1infoZG) September 14, 2021
A220, kazali su stručnjaci Airbusa, pokriva segment od 100 do 150 sjedala, a dizajnirani su s namjerom da zadovolje potražnju svjetskog tržišta za za manjim avionima. Ima dobru ekološku učinkovitost s tim da zrakoplovi A220-100 i A220-300 imaju više od 99 posto zajedničkih dijelova.
“Tzv. obiteljski mlazni avioni A220 projektirani su pomoću najsuvremenije računalne aerodinamike, a rezultat je flota zrakoplova s optimalnim aerodinamičkim performansama i učinkovitošću”, tvrde iz Airbusa.
Zrakoplov pogone dvostruki motori s turboventilatorom Pratt & Whitney PurePower PW1500G, posebno dizajnirani za A220. Izgara 25 posto manje goriva po sjedalu u odnosu na zrakoplove prethodne generacije te ima upola manji otisak buke i smanjene emisije, kažu u Airbusu.
Predstavljeni zrakoplovi proizvode se u dvije tvornice u svijetu, pet zrakoplova mjesečno, dok će od iduće godine u planu proizvodnja šest zrakoplova na mjesečnoj bazi.
Istaknuto je kako A220 može povezati Hrvatsku s Europom, Afrikom, Bliskim istokom te istočnom obalom SAD-a.
Direktor airBaltic-a Martin Gauss rekao je kako je airBaltic najveći korisnik A220-100 u Europi, a A220-300 u svijetu. Trenutno raspolažu sa 31 zrakoplovom tog tipa, a sljedeće godine pristiže im još osam zrakoplova.
Airbus 220-300. Troši 25% manje goriva, ispušta 25% manje CO2, prozori su veći, sjedala šira, a putovanje 14% jeftinije, kažu nam njegovi tvorci. Prvi puta je u Hrvatskoj, a kolega snimatelj i ja polijećemo! @N1infoZG #N1info pic.twitter.com/UBCjgkqaVJ
— Ivana Kopčić (@IvanaKopcic) September 14, 2021
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!