Afera Cambridge Analytica sve se više čini kao otvaranje Pandorine kutije kad je u pitanju privatnost korisnika Facebooka.
Prema novim informacijama koje je objavio New York Times, Facebook je imao posebne dogovore s više od 60 različitih tvrtki, među kojima su Apple, Amazon, Microsoft i Samsung, kojima je tim tvrtkama omogućen pristup velikim količinama privatnih podataka korisnika Facebooka, piše Zimo.hr.
Partnerski dogovori omogućili su tvrtkama pristup podacima korisnika i korisnikovih prijatelja, bez ikakvog pristanka korisnika. Zabrinjava što su neke tvrtke mogle doći do privatnih podataka čak i ako su korisnikovi prijatelji zabranili bilo kakvo dijeljenje.
U Facebooku tvrde da su dogovori s tim tvrtkama “potpuno drugačiji” jer one koriste platformu drugačije od proizvođača aplikacija.
No, otkriveno je kako neke od tvrtki mogu vidjeti korisnikov status veze, religiju, politička uvjerenja i događaje koje želi posjetiti.
“Kao da ste ugradili vrata s lokotom, a onda otkrili da je bravar podijelio ključeve svim svojim prijateljima koji mogu doći i prekopavati vaše stvari bez vašeg dopuštenja”, prokomentirao je bivši šef tehnologije u FTC-u Ashkan Soltani.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.