Tržište osiguranja od posljedica cyber napada utrostručit će se do 2020. godine, pa bi tada godišnje premije mogle dosegnuti 7,5 milijardi dolara, a industrija osiguranja mogla bi se suočiti s novim konkurentima, kao što je Google, ako brzo ne reagira razvojem novih proizvoda, navodi se u izvješću tvrtke PricewaterhouseCoopers (PwC).
Osiguravatelji i reosiguravatelji zaračunavaju velike cijene za osiguranje od cyber napada i ograničavaju potencijalne gubitke, što odvraća tvrtke od kupnje cyber polica, navodi tvrtka u izvješću. Neki osiguravatelji drže se podalje od tog tržišta, svjesni uključenih rizika.
“Ako industrija bude kasno reagirala, postoji opasnost da konkurenti uđu na to tržište agresivnim rezanjem cijena ili ponudom povoljnijih uvjeta”, navodi PwC.
Mlađi ljudi od 20 do 30 godina vjerojatno će imati više povjerenja u brandove, kao što su Google ili Apple, nego u konvencionalne osiguravatelje, kazao je Paul Delbridge, partner PwC-a, istaknuvši da tehnološke tvrtke mogu također bolje od osiguravatelja procijeniti cyber rizik.
Većina od 2,5 milijarde dolara premija osiguranja od cyber napada odnosilo se prošle godine na SAD, gdje su brojne prijave krađe informatičkih podataka usmjerili pozornost na cyber zaštitu.
No, očekuje se da će Europska unija slijediti primjer SAD-a, te snažno poduprijeti rast cyber osiguranja, rekao je Delbridge.
Prema izvješću, koje je prošlog tjedna objavio njemački osiguravatelj Allianz, tržište osiguranja od cyber napada moglo bi narasti i na 20 milijardi dolara do 2025. godine.
“Postoji opći trend prema režimima snažnije zaštite podataka, potpomognut prijetnjom značajnih novčanih kazni u slučaju kršenja”, rekao je Nigel Pearson, odgovoran za cyber osiguranje u Allianz Global Corporate & Specialty.