Alah je zabranio nasilje i zastrašivanje i to je najbolji način da se kaže kako islam nema veze s terorizmom, izjavio je za N1 muftija Islamske zajednice Srbije Muhamed Jusufspahić.
Jusufspahić je, gostujući u Novom danu televizije N1, rekao da poslije terorističkih napada u Parizu strahuje da se odnos prema muslimanima u Europi može promeniti.
“Mi u stvari nismo u miru, nego smo u ratu. Nije redovno stanje, nego je vanredno stanje. Šta je posljedica toga, to bi samo Bog znao kazati, ali mi možemo neke stvari pomisliti – jedan opći metež, ne samo prazni rafovi po trgovinama, nego jedna opća sumnjičavost. Sletio sam u Pariz u subotu, dan nakon događanja, nisam bio u uniformi, ali su mogli znati da sam ja Muhamed, i moj pasoš je sprski, nisam vidio nikakvo zaustavljanje, sve je bilo redovno, vidio sam jednu dobru volju, ali čini mi se da je to na pragu, da takvo jedno stanje među nama nestane, i treba se boriti da dobra volja među ljudima ostane“, istakao je on.
Muftija srbijanski ocjenjuje da je trenutno stanje posljedica jednog općeg nerazumijevanja svetih tekstova, odnosno, kako je rekao, riječi Božje.
“Nisam džaba bio u Parizu, bio sam pre toga u Bruxellesu. U jednom trenutku sam bio željan da govorim na arapskom, zato što neki Arapi ne znaju engleski, ali nisam skidao slušalicu i čuo sam kako me prevoditelj prevodi pogešno. Meni Bog nije rekao da ubijam, nego da se branim od onoga tko me hoće ubiti. Posljedica takvog lošeg razumijevanja je i u glavima onih koji su ubijali u Parizu, ali i u glavima onih koji su meta, koji su prestrašeni. Ovo je nasilje prema meni, nitko u goroj situaciji nije sada od onih francuskih muslimana koji su ugroženi“, ocijenio je Jusufspahić.
Žele proizvesti sumnju
On ne isključuje da je sve osmišljeno od strane onih koji, kako je rekao, u svojim budžetima žele imati više novca, koji imaju političku kampanju i od toga se mogu “ofajdati“. “Ja ne znam, ja nisam dio toga, ja sam samo potencijalna meta, potencijalna žrtva koja se u jednom trenutku može naći na nekom stadionu. Ljude pozivam da putem bogoljublja pokušamo sačuvati dobru volju među nama“, poručio je on.
“Tko je napravio Islamsku državu? Od kojih pojedinaca je sastavljana? Došli su sa svih strana, bivši vojnici i generali prethodnih režima koji su sklanjani s političke scene, vidim momke koji su došli iz Nemačke… Tko tamo ratuje u Siriji, pokušajte zamisliti koje bi razmjere imala ta varijanta građanske neposlušnosti da se nisu umiješali faktori koji žele očuvati svoje baze u Siriji“, upitao je Jusufspahić.
Muftija srbijanski ocenjuje i da mlade ljude da se bore u Siriji vrbuju “lovci na ljudske duše“. “On neće sebe poturiti za izvršenje terorističkog napada, nego nekog tko je bio nevin u svakom pogledu“, ocjenjuje Jusufspahić i dodaje da hodže moraju “biti na usluzi Bogu“ da takve stvari preduprede.
Gost Novog dana je objasnio i da je džihad “jedna fina stvar koja znači borba u svakom pogledu – trud koji vi ispoljavate“. “Lijepa reč mora biti očišćena. Terorizam jeste ideologija, on znači zastrašivanje, teroristi imaju za cilj da nas dvoje, koji smo ovdje u studiju, uplaše, da postanemo sumnjičavi“, kaže Jusufspahić, dodajući da sama riječ “sumnjičav“ znači “silaziti s uma“.
Jusufspahić je ocijenio i da je položaj muslimana u Srbiji dobar u odnosu na neke situacije u kojima su bili ranije, a loš u odnosu na situacije u kakvim bi trebali živjeti. “Mogu li ja ovdje propovijedati vjeru i ponašati se kao musliman? Mogu. Ja sam slobodan čovjek“, kaže on.
On smatra i da Srbiji nisu potrebne dve isamske zajednice. “Moje porijeklo je u Božjoj reči, nisu moji korjeni u Bosni, mogu grane biti. Ne treba vjeru i bogoljublje mijenjati za rodoljublje. Naši muslimani, gdje god da su, pa i ovi francuski ili belgijski, u jednom trenutku svačim od toga su zamijenili bogoljublje. Da su ga imali, ništa božje ne bi uništavali. Kada ne znate dati prednost bogoljublju nad rodoljubljem, vi zloupotrebljavate“, upozorava muftija.
Naš prvi neprijatelj je ‘moj tata je bolji od tvog tate’
Muftija srbijanski imao je prilike u regionalnoj temi Novog dana odgovarati i na pitanja naših kolega iz Sarajeva i Zagreba. Osvrćući se na regionalne odnose, on je rekao da su stajališta dobra ako smo dobro odredili naše destinacije, odnosno mjesta na koja želimo stići. “Ako je destinacija neka naša prošlost, onda je to kao bauljanje vazduha kroz klima uređaj“, upozorava on.
“Naš prvi neprijatelj je ‘moj tata je bolji od tvog tate’ – nacionalizam je porozan za bogoljublje. Druga stvar je kleriklarizam, a materijalizam je iznad svega toga – suštinski poriv je koristoljublje, pa su onda ova dva sredstva za to. Još ima jedna stvar u kojoj smo najviše oboljeli od toga, muslimanski živalj koji postaje sve manje ‘muslim’, moramo postati selamizirani, a ne islamizirani”, ističe Jusufspahić i dodaje da se “islamiziran“ čovjek zaustavlja na nivou veroljublja, a ne bogoljublja, i da postaje obožavatelj svoje vjere, a mrzitelj druge vjere.
Ocjenjuje da su svi oblici terorizma i nasilja vatra, i da se na njih ne može odgovarati vatrom, nego vodom. “Kada vijest o Bogu prenosimo, ne prenosimo vest o vjeri, nije vjera Bog. Ne obožava se ni čovjek, ni učenje, ni učitelj, sam Bog se svetkuje… Ako će oni iskazivati neprijateljstvo prema nama, to je žalost za njih. Onaj kome je Bog preči, on tako odgaja i svoje dijete, i uči ga da ne uzvraća na taj način, kako bi druga strana voljela da bude uzvraćeno“, kaže Jusufspahić i podsjeća da Bog dozvoljava da se branimo kada nam je život ugrožen, ali ne i da budemo nasilni.
“Mi smo, u zadnjim desetljećima pogotovo, sve druge riječi učenjaka, hožda, imama, pa čak i božjega poslanika stavili iznad riječi Božje. Vjeroučitelj kaže izvadite udžbenike, a nema množine udžbenika – knjiga je jedna. Nema množine bogova, jedan je Bog“, poručuje on.
Muftija je ocijenio i da je nafta pod nogama muslimana, koja je potrebna drugim prostorima, te se zbog toga gusarski promatra da se ljudi na svijetu zavade, i da nam preostaje dobra volja da se to ne dogodi.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.