Barcelona je u utorak u prodaju pustila nove dresove koji su izazvali burne reakcije ne samo u Španjolskoj, već i u Hrvatskoj. Tradicionalne pruge, koje dresove nogometaša Barcelone krase od njezina osnutka 1899., zamijenjene su crvenim i plavim kvadratićima. Mnogi u tome vide kopiranje crveno-bijelih kvadratića hrvatske nogometne reprezentacije.
Sumnju još više potpiruje to što američki Nike dizajnerski stoji iza oba dresa. Hrvatski nogometni savez (HNS) na tu je “krađu” reagirao tek porukom na društvenim mrežama. “Dobar pokušaj Barcelono, no ne možeš pobijediti crvene i bijele kvadratiće”, poručio je HNS preko Twittera.
??? Nice try @FCBarcelona, but you can't beat red-and-white checkers ?⚪️#Croatia pic.twitter.com/LTYKYpEZ8x
— HNS (@HNS_CFF) June 3, 2019
Hrvatski marketinški stručnjaci smatraju kako je to preblaga reakcija nogometnog saveza te mu zamjeraju što dresove reprezentacije s crveno-bijelim kvadratićima nije zaštitio.
“Nažalost, u Hrvatskoj uvijek kasnimo s reakcijama. Trebali smo se ranije aktivirati i zaštititi naše dresove, pa ne bi došlo do ove situacije. HNS mora snažnije reagirati u PR-u i vrlo argumentirano pristupiti stvaranju internacionalne priče o našim kvadratićima”, rekla je za tportal Anja Bauer Minkara, direktorica i vlasnica Fabulara, jedine specijalizirane agencije za brending u Hrvatskoj.
Ona smatra kako Nike nije trebao napraviti toliko sličan dres, ali američki proizvođač sportske opreme imao je odriješene ruke. “Nisu se bojali posljedica i negativnog internacionalnog PR-a jer su naši kvadratići spontano narasli u brend. Ipak, trebamo reagirati. Primjerice, da je Under Armour (op.a. drugi najveći svjetski brend sportske odjeće iza Nikea) stavio kvačicu, prepoznatljivi Nikeov logo, u drugoj boji, sigurno bi reakcija Nikea bila veća od ičega viđenog, i PR-ovski i financijski”, mišljenja je Bauer Minkara, dodavši kako je dužnost HNS-a da što “prije, snažnije i pametnije” zaštiti naše crveno-bijele kvadratiće.
Istog je razmišljanja i dizajner Boris Ljubičić. “Oni su uzurpirali marketinško pravo na taj dres, a ovdje se radi i o dizajnu, on je u osnovi fizički njihov. Pravila u kopiranju kažu da ako je nešto više od 70 posto slično, onda to više nije original. Ovdje se radi o 90 posto sličnosti”, izjavio je Ljubičić gostujući u HTV-ovoj emisiji Otvoreno.
Barcelona je pak objavila kako je novi dizajn inspiriran gradskom četvrti Eixample koja se sastoji od skupina zgrada objedinjenih u kvadrate. Ondje se nalazi i znamenita crkva Sagrada Familia arhitekta Antonija Gaudija, prenosi tportal.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.