Kada je u ponedjeljak objavljena vijest o sastancima neo-mačista u 165 gradova svijeta, koje organizira zagovornik silovanja na privatnom posjedu, mediji su "podivljali", a u bijesnim reakcijama pridružili su im se i političari te aktivisti više od 40 zemalja svijeta. Daryush "Roosh V" Valizadeh je trljao ruke.
Aktivizam za prava muškaraca je tipično parazitiranje na teorijama zavjere – odbojnost samouvjerenih muškaraca, koji su ili na ovaj ili na onaj način neprivlačni ili se ophode bez poštovanja prema ženama, tumači se kao posljedica mračnih feminističkih sila u društvu. Suradnik ViceaMatt Broomfield, koji donosi priču o Daryushu “Roosh V” Valizadehu, to opisuje kao svaljivanje vlastitih neuspjeha na drugu društvenu grupu odnosno “uzimanje crvene pilule“, kao u filmskom hitu Matrix, uz pomoć koje se društvo konačno vidi onakvim kakvo “stvarno” jest.
Mediji su cilj ovog okupljanja prikazali kao “ujedinjenje mladih muškaraca protiv opresivnih sila ženske emancipacije”, no zapravo se radi o “profitiranju na želji mladih bijelih muškaraca da se osjećaju potlačenim”.
https://twitter.com/rooshv/status/695047125885808643
Naime, 2015. godine Valizadeh je završio na novinskim naslovnicama zato što je svoju kampanju nazvao “Bitkom od Montreala”. Bilo je to tek grandiozno ime za prilično neimpresivan događaj. Kanadski su feministi bili bijesni zbog Valizadehove neo-mačističke ideologije pa su prosvjedovali protiv par skupova organiziranih u Vancouveru i Montrealu. Valizadeh je zamolio svoje sljedbenike da naprave “protunapad” i zaprijetio feminističkoj ‘nemani’ putem interneta. To je rezultiralo događajem u kojem je jedan prosvjednik bacio pivo na Valizadeha. I to je bilo to.
I loš publicitet služi prodaji
Međutim, internetske pretrage Valizadehova imena su podivljale, da bi se ubrzo vratile na uobičajene razine. Poučen ranijim iskustvom, Valizadeh je osmislio novu kontroverzu kao bi ostvario daleko veći doseg u medijima.
Kada je kontaktiran za komentar, Valizadeh je kazao novinaru da je idiot, jer on na tome ne zarađuje.
No, on argumentira svoju tezu na sljedeći način: ako je Valizadehovo okupljanje mačista uistinu trebalo biti tajno, on ne bi javno objavio lokacije, među kojima je bio i Trg Republike u Beogradu, kao i lozinke za sastanak na svom portalu. Novinar tumači taj potez kao namjerno spravljanje navlakuše za medije, na koju bi se uhvatilo i par njegovih sljedbenika.
https://twitter.com/rooshv/status/695398886915977216
“A onda se zavalio i gledao kako se slijevaju medijski izvještaji, preusmjeravajući korisnike prema njegovim online trgovinama. Kada je priča ‘eksplodirala’ ovog tjedna, hvalio se sa statistikama pregleda svog portala, uspoređujući ranking s kontroverznim Milom Yiannopoulosom, hvaleći se vlastitom ozloglašenošću”, navodi Broomfield, zaključujući kako je aktivist za prava muškaraca i javni zagovornik prava na silovanje svake žene koja pristane ući na privatni posjed muškarca u prvom redu koncentriran na svoju “ozloglašenost”, a ne patnje muškaraca.
Hinjena briga za sigurnost sljedbenika
Valizadehov profit stiže mu preko PayPala, direktno od njegovih sljedbenika, među kojima su i ekstremni slučajevi poput trostrukog ubojice atraktivnih žena, koje su ga odbile, Georgea Sodinija. On je pohodio njegove konferencije, tražio njegove savjete za zavođenje, kupovao njegove knjige i u konačnici zaključio da ga je odbilo “30-ak poželjnih žena bez partnera”, pa je odlučio ubiti tri.
U konačnici Valizadeh je odustao od sinkroniziranog okupljanja, jer “nije mogao jamčiti sigurnost” svojim istomišljenicima.
“Roosh zna da njegovi fanovi nisu u stvarnoj opasnosti, ali on također zna da oni žele vjerovati kako su njihovi životi ugroženi zbog feminističke prijetnje. Oni koji su zaštićeno od potlačenosti osjećaju gotovo voajerističko zadovoljstvo zamišljanjem da se taj teret sručio na njih, kao da gledaju horor film kojeg se može ugasiti u bilo kojem trenutku”, objašnjava Broomfield.
https://twitter.com/rooshv/status/694997694096498689
Ti skupovi bi, ne sumnje, bili preplavljeni novinarima koji bi se potrudili da izgledaju iole mizogino u nadi da će im prići naivni anti-feminist i šapnuti im lozinku: “Znate li gdje je pet shop?”.
“To je začarani krug negativnog publiciteta koji podupire uvjerenje aktivista za muška prava i daje im osjećaj zadovoljstva zbog njihovog umišljenog znanja da se cijeli svijet urotio protiv njih”, piše suradnik Vicea, zaključujući da je “Roosh” namjerno privukao međunarodni bijes na sebe kako bi ova lažna najava okupljanja povećala prodaju njegovih knjiga, a ne da bi se stvorila međunarodna mreža gerilaca, aktivista za muška prava, koji su tu tek kolateralne žrtve.