Nestanak aviona: Malezija se pita radi li se o prokletstvu?

Svijet 29. pro 201410:15 > 10:20
YouTube

"Prokleti smo", žali se Subramaniam Gurusamy nakon nestanka leta QZ8501 AirAsie koji zaključuje tragičnu godinu za Malezijce, još pod šokom od gubitka dvije letjelice nacionalne zrakoplovne kompanije.

Nakon još uvijek misterioznog nestanka u ožujku leta MH370 Malaysia Airlinesa u pravcu Pekinga, potom u srpnju pada na istoku Ukrajine leta MH17, koji je vjerojatno srušila raketa zemlja-zrak, radi se o trećoj katastrofi vezanoj uz neku malezijsku tvrtku od početka godine.

Letjelica indonezijskog prijevoznika AirAsie, podružnice malezijske niskotarifne tvrtke AirAsie, nestala je u nedjelju između Indonezije i Singapura sa 162 putnika i članova posade.

Indonezijska AirAsia u 51-postotnom je vlasništvu indonezijskih investitora i 49-postotnom vlasništvu malezijske AirAsie. Vlasti su upozorile da se Airbus vjerojatno nalazi “na dnu mora”.

“Zašto je ova zemlja na tolikim kušnjama? Jako je bolno kad dođe do nepredviđene katastrofe. Je li riječ o prokletstvu? Mislim da smo prokleti”, rekao je Subramaniam Gurusamy, čiji se sin Puspanathan Subramaniam nalazio među 239 putnika i članova posade na letu MH370.

Žalosni otac rezimira tako osjećaje brojnih Malezijaca u trenutku kad bi normalno slavili novogodišnje praznike. Tim više što se tom nestanku dodaju velike poplave, najgore u nekoliko desetljeća, zbog kojih je raseljeno više od 160.000 osoba.

Malezijski premijer Najib Razak na Twitteru je izrazio svoju solidarnost.  “Nazvao sam indonezijskog predsjednika Joka Widodu. Izrazio sam našu duboku zabrinutost. Ponudio sam potpunu suradnju Malezije u operacijama spašavanja”, rekao je on na Twitteru.

 Malaysia Airlines, još uvijek pogođena gubitkom vlastitih letjelica, izrazila je solidarnost s niskotarifnim konkurentom.  “Naše misli i naše molitve upućujemo obiteljima i prijateljima osoba na letu QZ8501”.

AirAsia je najveći niskotarifni prijevoznik Azije i veliki klijent europskog proizvođača Airbusa. Neobjašnjivi nestanak A320-200 prva je teška nesreća koju AirAsia bilježi u 13-godišnjoj aktivnosti. Njemačka osiguravajuća kuća Allianz u ponedjeljak je kazala kako je ona vodeći osiguravatelj AirAsie, a njezin je klijent i Malaysia Airlines koja je ove godine izgubila dva zrakoplova.

Britanska agencija Reuters izračunala je kako bi minimalne isplate odštete iznosile oko sto milijuna dolara.