Nervoza uoči važnih letova više ga ne muči. Sve se odvija po strogom protokolu.
Alberto Colautti često dođe bliže nebu nego drugi ljudi. Istina, to je nešto što biste očekivali od glavnog pilota talijanskog nacionalnog avioprijevoznika Alitalije. Ali Colautti dolazi bliže nebu i na metafizičkoj razini – on redovno prevozi pape na njihova putovanja u daleke kutke svijeta.
Ponovo će to učiniti u nedjelju, kada će ga Franjo trebati na putu do Mjanmara.
“To je vrlo poseban let. Naravno, i velika povlastica”, rekao je Colautti (56) u intervjuu za dpa.
Bit će mu to jedanaesti “volo papale”.
“Prvi je bio s Benediktom XVI. u Benin. Večer prije bio sam pomalo uzbuđen”, kazao je.
Nervoza uoči važnih letova više ga ne muči. Sve se odvija po strogom protokolu. U pravilu, organizacija papinskih letova traje tri do četiri mjeseca.
Sveti Otac ima poseban tretman u zrakoplovu, ali osim toga, let se mnogo ne razlikuje od normalnih. “Jamčimo maksimalnu sigurnost i maksimalnu udobnost bez obzira bio u pitanju običan putnik, šef države ili papa”, kaže Colautti, rodom iz talijanske Gorizije.
Naravno, papa ne mora na sigurnosnu provjeru kao drugi putnici. Često je zadnji koji se ukrcava u zrakoplov, ponekad i nakon što je pilot dobio zeleno svjetlo za uzlijetanje.
Suprotno većini šefova država ili vlada, papa nema svoj zrakoplov. Ne postoji papinski Air Force One.
Der Pilot der Päpste – Alberto Colautti ist der, der die meisten Stellvertreter Christi fliegen durfte https://t.co/lEd56aklna via @wettercom (him) pic.twitter.com/yTzurZcaoi
— dpa (@dpa) November 24, 2017
Za letove u strane zemlje papa se tradicionalno koristi Alitalijom i to normalnim zrakoplovom bez posebnih preinaka. U povratku letom najčešće upravlja zračni prijevoznik zemlje koju je papa upravo posjetio. Tako će iz Bangladeša u Rim letjeti bangladeškom kompanijom Biman.
Colautti je katolik, ali to nije preduvjet za pilotiranje papinskim zrakoplovom. I ne sviđa mu se nadimak koji su mu dali – “papin pilot”. Kaže da je u Alitaliji svaki pilot sposoban imati papu za putnika.
Bez obzira na svoje nebeske veze, pape nisu pošteđene turbulencija. Ali svaki je dosad sigurno stigao na svoje odredište.
Colautti kaže da 80-godišnji Franjo nema straha od letenja, ali među njegovom pratnjom ima onih koji se u zrakoplovu ne osjećaju ugodno.
Naglašava kako je pri upravljanju zrakoplovom najvažnija hladna glava. “Ja sam mnogo smireniji u avionu nego kada dajem intervjue”.
Apsolutna diskrecija je na snazi kada su papinski letovi u pitanju, pa Colautti neće otkriti što Franjo jede ili koje filmove gleda.
Papa sjedi u prednjem dijelu zrakoplova, zajedno s vatikanskim državnim tajnikom kardinalom Pietrom Parolinom i svojim glasnogovornikom.
U stražnjem dijelu su novinari, a svakoga će od njih Franjo pozdraviti rukovanjem i s nekoliko riječi.
Novinarima papinski let nije jeftin. Putovanje od Rima do Mjanmara i Bangladeša i natrag košta oko 4,700 eura (35,5 tisuća kuna). Njemački novinari kažu da jeftinije lete s Angelom Merkel.
Alitaliji je prevoženje pape sjajna reklama. Ali unatoč tome, ta se kompanija godinama mučila s lošim poslovanjem, a ranije ove godine morala je proglasiti bankrot. Trenutačno leti zahvaljujući zajmu talijanske vlade.