Njemački BDP u trećem kvartalu u padu zbog slabijeg izvoza

Svijet 23. stu 201814:26 > 14:31
Pixabay

Njemačko gospodarstvo u trećem je kvartalu zabilježilo pad aktivnosti na kvartalnoj razini prvi puta od početka 2015. zbog slabljenja izvoza i prodaje automobila, pokazalo je u petak izvješće saveznog zavoda za statistiku.

Njemačko gospodarstvo u trećem je tromjesečju zabilježilo pad aktivnosti od 0,2 posto prema tromjesečju ranije, kad je ostvarilo rast od 0,5 posto, objavio je savezni statistički ured, potvrđujući procjenu objavljenu sredinom mjeseca.

Time su aktivnosti u najvećem europskom gospodarstvu smanjene prvi puta od prvog tromjesečja 2015. i najviše od prvog tromjesečja 2013. kad je pad iznosio 0,3 posto.

Prema podacima Destatisa, njemački je izvoz u trećem kvartalu pao za 0,9 posto, dok je uvoz uvećan za 1,3 posto. Time je neto trgovina srezala stopu rasta njemačkog bruto domaćeg proizvoda (BDP) za jedan postotni bod.

“Rast njemačkog gospodarstva je zaustavljen,” tumače u statističkom uredu. “Blagi pad BDP-a u odnosu na prethodni kvartal najvećim je dijelom posljedica zbivanja u vanjskoj trgovini”.

U usporedbi s istim razdobljem godine ranije, njemačko je gospodarstvo poraslo za 1,1 posto, prema kalendarski prilagođenim podacima. “Nakon rasta od 2,3 posto u drugom kvartalu na godišnjoj razini, posustajanje se očituje i na godišnjoj razini”, konstatiraju u Destatisu.

Preliminarni podaci pokazuju 3,7-postotno povećanje uvoza roba i usluga u trećem tromjesečju u usporedbi s godinom ranije. Izvoz je pak u promatranom razdoblju rastao znatno sporije, po stopi od 1,1 posto, objavio je statistički ured.

Na domaćem planu signali su mješoviti. Tako su bruto investicije u fiksni kapital u segmentu strojeva i opreme u trećem kvartalu na godišnjoj razini uvećane za 0,8 posto, a u graditeljstvu za čak 0,9 posto.

Osobna je potrošnja pak pala za 0,3 posto, uglavnom zato što su kupci većinom zazirali od kupnje automobila zbog uvođenja novog standarda WLTP (Globalno usklađen ispitni postupak za laka vozila).

“Može samo biti bolje”, komentira Thomas Gitzel, glavni ekonomist u VP Bank Groupu. Po njemu je WLTP stvorio uska grla u njemačkoj automobilskoj industriji i posljedično zakočio izvoz i osobnu potrošnju, ali bi njegov utjecaj na potrošnju i izvoz trebao biti vremenski ograničen.

Po Gitzelovim će procjenama osobna potrošnja, ulaganja i graditeljstvo i u predstojećem razdoblju biti glavni pokretači gospodarskog rasta, iako ne treba očekivati previše, upozorava ekonomist VP Bank Groupa.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.