Australska vlada najavila je u petak da će osigurati pet milijuna australskih dolara (3,7 milijuna američkih dolara) za novinsku agenciju Australian Associated Press (AAP) koja se zbog pandemije koronavirusa našla u financijskim teškoćama.
„AAP Newswire pruža usluge više od 250 vodećih regionalnih medija diljem Australije, pokrivajući sadržaje od javnog interesa u nacionalnim, državnim i regionalnim vijestima”, rekao je ministar komunikacija Paul Fletcher.
„Novinarstvo od javnog interesa danas je važno, važnije nego ikad dosad. Pet milijuna dolara omogućit će AAP-u da nastavi pružati važnu medijsku uslugu zajednicama diljem Australije”, dodao je.
Pritisak na australskog premijera Scotta Morrisona da pruži potporu novinskoj agenciji ojačao je nakon što su prethodni vlasnici News Corp i Nine Entertainment u ožujku objavili da je planiraju zatvoriti.
Predsjednica AAP-a Jonty Low i izvršna direktorica Emma Cowdroy izrazili su zadovoljstvo „velikodušnom vladinom najavom”.
„Današnja premijerova najava dobrodošla je potvrda uloge koju AAP igra kao ključni dio australske demokratske infrastrukture”, stoji u zajedničkom priopćenju.
„AAP isporučuje sadržaj stotinama novina i radijskih postaja, većinom na regionalnoj razini, koji ne mogu poslati novinare da izvještavaju o zbivanjima u velikim gradovima, na našim sudovima i sportskim terenima”, dodaju.
Agencija je fondu za medije poslala zahtjev za pet milijuna dolara pomoći u srpnju.
Australski senatori Jacquie Lambie, Rex Patric i Stirling Griff u zajedničkom su pismu upozorili da bi AAP bez pomoći mogao biti „zauvijek izgubljen”, što bi “ugrozilo održivost oko 400 medijskih publikacija diljem zemlje koje sadržaj nabavljaju od APP-a”.
“Milijuni Australaca oslanjaju se na APP-ove vijesti kako bi se informirali o događajima koji oblikuju svijet oko njih. Svi se slažu da je APP nepokolebljivo politički nepristran, objektivan i rigorozan u odnosu prema činjenicama”, stoji u pismu.
Unatoč smanjenju troškova i pomoći filantropa i utjecajnih investitora koji su je spasili od zatvaranja, agencija je 7. rujna pokrenula kampanju kako bi prikupila 500 tisuća dolara donacija i tako prebrodila financijske izazove Covida-19.
Kampanju „AAP te treba” podržali su mnogi istaknuti komentatori, zastupnici i novinari koji su upozorili na dominaciju News Corpa u australskom medijskom okruženju.
AAP je 1935. godine pokrenuo izdavač novinar Keith Murdoch, otac osnivača News Corpa Ruperta Murdocha.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.