Prošla je godina dana otkako je ledeni izazov osvojio svijet prošlog ljeta. Cilj akcije u kojoj su se brojni poznati i nepoznati zalijevali kantom ledene vode bio je prikupiti novac za borbu protiv amiotrofične lateralne skleroze, a pitanje je koliko je novca prikupljeno i za što je točno on utrošen.
Ludilo koje je izazvao ledeni izazov opisano je kao jedan od najvećih društvenih fenomena ikada, jer se u njega uključilo čak 17 milijuna ljudi diljem svijeta, koji su svojevoljno na sebe izlijevali litre i litre ledene vode, nadajući se da će time postići nešto dobro.
Među njima je bilo i onih koji su izazov iskoristili za samopromociju, pa su se u njega uključile svjetski poznate osobe poput Justina Biebera, Rite Ore, Justina Timberlakea, nezaobilazne Kim Kardashian i mnogih drugih. I domaće zvijezde su se uključile u izazov, a najviše pažnje izazvao je Ivica Todorić.
U samo mjesec dana, između srpnja i kolovoza, Udruga ALS u SAD-u prikupila je 680 milijuna kuna. Za usporedbu, u istom periodu godinu ranije prikupljeno je samo 19 milijuna kuna. U kolovozu i rujnu prošle godine, kad je akcija zalijevanja ledenom vodom dosegnula svoj vrhunac, Udruga je prikupila 788 milijuna kuna donacija. To udruženje brine o ljudima oboljelima od amiotrofične lateralne skleroze, poznate i kao Lou Gehrigova bolest.
Tvrde da su zahvaljujući prikupljenim donacijama uspjeli utrostručiti iznos koji se svake godine izdvaja za istraživanje te bolesti kako bi se pronašla terapiji ili čak lijek za tu bolest, a riječ je o 532 milijuna kuna. Dio novca potrošen je na centre koji nude njegu i podršku oboljelima. Dio je potrošen na hranu i pomagala za oboljele, a dio na edukaciju javnosti i medicinskog osoblja.
Iz Udruge ALS poručuju da se ovo može činiti kao mnogo novca, ali zapravo nije, jer su istraživanja bolesti i testiranja lijekova jako skupi, piše Index.