INFOGRAFIKA: Kako će izgledati budućnost društvenih mreža?

Tehnologija 21. stu 202221:07 0 komentara
Visual Capitalist

Nekoć je život na društvenim mrežama bio većinom dosadan. U posljednjih desetak godina to se promijenilo, a činilo se da svaki dan donosi novi val kontroverze.

Visual Capitalist

Danas je kaos vođenja društvenih mreža jasno vidljiv svima, a to je najočitije dok svijet promatra stanje u Twitteru nakon što je kompaniju kupio kontroverzni milijarder Elon Musk.

Svijetom društvenih mreža 2022. godine vlada veća gužva nego ranije. Platforme kompanije Meta još uvijek vladaju zbog svog globalnog dosega, ali i manje mreže se bore za svoj dio tržišta. Visual Capitalist donosi pregled popularnih platformi, organiziranih od onih s najvećom, do onih s najmanjom bazom korisnika:

Visual Capitalist

Ovo je top 10 društvenih i platformi za razmjenu poruka po javno dostupnom broju aktivnih korisnika mjesečno:

Visual Capitalist

YouTube je jedina konkurencija veličini i dosegu Mete, sa više od dvije milijarde aktivnih korisnika mjesečno. Kina ima i vlastiti ekosustav velikih platformi, a najveća od njih je WeChat.

Jedina platforma u top 20 koja nema sjedište ili u SAD-u ili u Kini je Telegram, platforma fokusirana na privatnost sa sjedištem u Dubaiju. Telegram ima zanimljivu priču: kreiran je nakon što su osnivači ruske društvene mreže VK napustili zemlju nakon što su odbili pritiske vlade da objave podatke korisnika te mreže u Ukrajini.

Danas postoji i nekoliko manjih, specijaliziranih platformi. Tako je na primjer OnlyFans stvoren za kreatore sadržaja za odrasle. Parler i TruthSocial privlačni su onima koji ne žele ograničenja sadržaja koji objavljuju i čitaju, a BeReal naglasak stavlja na autentične trenutke, pozivajući svoje korisnike da objavljuju fotografije nasumičnih trenutaka u danu.

PROČITAJTE JOŠ

Veliki problemi Mete

Imati prepoznatljivog izvršnog direktora za kompaniju može biti dvosjekli mač. Kad stvari idu dobri, tržište podržava uspješnog vođu, a najbolji primjer za to je Mark Zuckerberg, koji je 2010. imenovan osobom godine od strane časopisa Time. S druge strane, kada se stvari okrenu, okrenu se munjevitom brzinom. Nakon serije kontroverzi, Zuckerberg je odlučio milijune dolara staviti na kocku i čitavu kompaniju preimenovati u Meta, mijenjajući fokus na ideju “metaversea”. Čini se da nova platforma, New Horizons, ima tek 200.000 korisnika, što je poražavajući za kompaniju čije druge usluge koristi dobar dio svijeta.

Naravno, prerano je znati hoće li se Zuckerbergovo kockanje isplatiti. Kao i uvijek, sve će biti oprošteno ako biznis postane profitabilan.

Twitter

Ova mreža ima kompliciranu povijest. Osnovana u vrijeme strelovitog rasta Facebooka, uvijek su na njoj bila očekivanja koja je teško ispuniti. Iako Twitter ima veliku i utjecajnu publiku, nisu ju uspjeli monetizirati kao Meta. Twitter je usto magnet za kritike i debate o slobodi govora, ponajviše zato jer je centralno mjesto za politički diskurs.

Svi ti problemi direktno su vezani za nedavnu prodaju mreže Elonu Musku. Twitter se trenutno nalazi usred bolnog – i vrlo javnog – unutarnjeg restrukturiranja. Ako su izvješća o masovnom bijegu talentiranih zaposlenika, ali i oglašivača, istinita, tada budućnost najutjecajnije društvene mreže na svijetu može biti u opasnosti.

TikTok

Društvenim mrežama oduvijek je vladao Facebook i vezane aplikacije. Kadgod bi se pojavio novi izazivač, Facebook bi ga ili kupio (Instagram, WhatsApp), ili bi “usvojio” njegove značajke (Snapchat). TikTok je prvi izazivač koji je zadržao svoj rast, čak i nakon što je Instagram uveo vrlo slične značajke.

TikTok je rijedak slučaj kineskog tehnološkog proizvoda koji se proširio na Zapadna držišta. Rast TikToka, ipak, nije došao bez kontroverzi. Sumnje oko pristupa koji Kinezi možda imaju u podatke korisnika još uvijek postoje u SAD-u, ali i drugim velikim tržištima diljem svijeta. Indija je mrežu zabranila 2020.

Bez obzira na te probleme, TikTok je nevjerojatno popularan. Platforma za kratke videozapise najviše se preuzima diljem svijeta, a kao najdražu ju navode pripadnici Generacije Z, ključne publike.

Nadgledanje

U posljednjih nekoliko godina, društvene mreže za susjedstva dobile su na popularnosti. NextDoor je koristio fizička pisma poslana obližnjim adresama da bi povećao svoj rast, a Neighbors je iskoristio popularnost kamera na ulaznim zvonima. Iako članovi tih mreža ponajviše objavljuju bezopasan sadržaj kao što su informacije o izgubljenim mačkama ili kvalitetnim vodoinstalaterima, sve više raste razgovor o kriminalu.

Aplikacije kao što su Neighbors ili Citizen više su se fokusirale na pitanje kriminala i sigurnosti. Rast tih aplikacija odraz je očitog interesa za prevenciju zločina, no kritičari naglašavaju kako sveprisutnost opreme za nadgledanje i foruma gdje se raspravlja o javnoj sigurnost zapravo promoviraju kulturu sumnjičavosti i nepovjerenja u zajednicama.

Ova vrsta društvenih mreža još uvijek je nova i ostaje za vidjeti hoće li prerasti u nešto veće.

Kaos i prilika

Sun Tzu je izrekao slavnu rečenicu: Usred kaosa krije se prilika.

Tako je i u svijetu društvenih medija današnjice. Sa ogromnim mrežama i velikim troškovima prebacivanja, najveće platforme stvorile su bedeme zbog kojih je malim i novim brendovima teško zamijeniti uhodane mreže. S druge strane, kontroverze koje okružuju divove poput Twittera i Facebooka možda će neke korisnike potaknuti da potraže druge opcije.

Pitanje vrijedno milijarde dolara je sljedeće: Je li nezadovoljstvo velikim platformama tek privremeno, ili će mreže u nastajanju – kao što su Mastodon ili BeReal – doći do kritičnih masa i postati novi glavni proizvodi za ljubitelje društvenih mreža? Samo će vrijeme pokazati.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!