Slučaj razdjelnika razbjesnio je javnost - računi nikad veći, a uređaji koje je ministarstvo gospodarstva učinilo obaveznim za uvođenje, bez da su proveli studiju isplativosti, ne čine ništa da bi se uštedjela toplinska energija.
Iako je najavljivano kako će ugradnjom razdjelnika računi biti manji, a njihova ugradnja uvjetovana je i kaznama do 50 tisuća kuna, od manjih mjesečnih rata za grijanje ništa. Lokalne samouprave također su na meti kritika bijesnih građana, koji smatraju kako su ih lokalni čelnici morali zaštititi od loših poteza države.
Odvjetnica društva Potrošač Dijana Kladar otkrila je što građani mogu učiniti po pitanju razdjelnika.
Prvi potez koji građani mogu napraviti jest tužiti državu.
“Ono što građanima ostaje jest svakako da mogu tužiti Republiku Hrvatsku za štetu koju im je nanijela eventualnom krivom ugradnjom direktive u naš nacionalni sustav. Također bi mogli ići u raskid tih ugovornih odnosa i ukuliko ih suprotna strana tuži tada bi mogli predsudom zahtjevati da sud izuzme nacionalnu normu za primjene i pozove se na načela Europske unije i načelo razmjernosti, da tu normu zapravo zapravo naše pravo ne tumači samo gramatički, već svrhovito, vodeći se načelom razmjernosti i samo u nekim određenim okolnostima bi mogli ići u neke kolektivne tužbe”, rekla je Kladar za Novu tv.
“U ovom slučaju svakako građani nisu dobili dovoljno informacija i nisu upoznati sa stvarnim stanjem kakvo jest. Znači, njima je na određeni način prezentirana situacija i pokazalo se da tu ima puno štete za njih i da oni zapravo nemaju uštede na način na kojim im je to prezentirano.”
Vjeruje kako bi država trebala povući neke poteze, poput moratorija.
“Smatram da bi država prvenstveno trebala nešto učiniti, napraviti nekakav moratorij, da li će to nekakvim izračunima raditi ili na neki drugi način. Isto tako mislim da bi država trebala reagirati, a ne pustiti ljude da idu u sudske postupke”, rekla je Kladar.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.