Makedonska tv postaja Telma izvjestila je da je tijekom probe predstave 'Kralj Lear' Makedonskog narodnog teatra uslijed srčanog udara preminuo istaknuti kazališni redatelj Tomaž Pandur (52).
Istaknuti slovenski kazališni redatelj Tomaž Pandur umro je u srijedu u 53. godini u Skoplju od zastoja srca, a smrt ga je zatekla na kazališnim daskama za vrijeme probe za predstavu “Kralja Leara” u Makedonskom narodnom kazalištu.
Izuzetno plodan umjetnik čija se redateljska poetika temeljila na originalnom pristupu djelima svjetske klasične literature kojima je često znao šokirati tradicionaliste i teatrologe, Pandur je ostao zapamćen po režiji mnogih uspješnih predstava, prenosi agencija STA.
Diplomirao je 1988. na ljubljanskoj akademiji za kazalište i film, nakon čega je djelovao kao direktor drame u rodnom Mariboru. Kasnije je ostvario značajnu karijeru u kazalištima u regiji i svijetu sa svojim kazalištem Pandur.Theaters. Posljednjih godina živio je u Madridu.
Pandur se hrvatskoj publici predstavio nizom uspješnih koprodukcijskih projekata: u Hrvatskom narodnom kazalištu (HNK) Zagreb postavio je predstave “Michelangelo” (2013.), “Medeja” (2012.) i “Rat i mir” (2012.); u zagrebačkom Gradskom dramskom kazalištu Gavelli je 2008. postavio predstavu “Kaligula”, u suradnji s teatrom Ulysses je 2006. režirao “Tesla Electric Company” a godine 2013. u zagrebačkoj Kući za ljude i umjetnost Laubi održao je i izložbu slika “Dječaci”.
Intendantica HNK-a Zagreb Dubravka Vrgoč smrt Tomaža Pandura nazvala je velikim gubitkom za europski teatar.
“Kultni redatelj koji je još krajem 80-ih godina pomicao kazališne granice uspijevao je svojim autentičnim kazališnim govorom učniti teatar važnim mjestom u kojem su umjetnici izravno ulazili u dijalog s vremenom u kojem su živjeli. Od ‘Šeherezade’, ‘Fausta’, ‘Hamleta’, do predstava koje je režirao u našem kazalištu – ‘Rata i mira’, ‘Medeje’ i ‘Michelangela’ pokazivao je čudesan talent i snagu da svijet transformira u teatarske prizore koje zavodljivošću svojih slika čine taj isti svijet podnošljivijim”, kazala je Vrgoč.
“Tisuće gledatelja u različitim sredinama i na različitim kontinentima divili su se njegovim kazališnim pustolovinama u kojima nisu postojale zapreke i gdje je jedino mašta diktirala smjerove kretanja. Za Tomaža Pandura između teatra i života nije postojala granica o čemu svjedoči i njegova prerana smrt na kazališnim daskama”, dodala je Vrgoč.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.