Od iduće školske godine više nema subvencioniranog prijevoza za sve srednjoškolske učenike. To će od sada ovisiti o imovinskom cenzusu. Vlada je danas donijela odluku o izradi prijedloga novog modela sufinanciranja prijevoza. Što to znači za učenike koji su ionako hendikepirani time što dnevno izgube više sati na put do škole?
Splitski srednjoškolci dolaze iz većeg dijela županije, 25km udaljeni Muć sigurno nije najdalji. Petru Iličiću nitko ne mora crtati, ionako je u težem položaju od većine svojih splitskih prijatelja, a skuplji pokaz znači – bit će mu još teže. To nije samo manje novca u kućnom budžetu – već i manje novca za njegovo obrazovanje. Njegov otac za sada ne može znati hoće li upasti u kategoriju “najranjivijih” kako ih je nazvao ministar, kojima će se i dalje 100 posto subvencionirati prijevoz.
Na Vladi je tek donesen zaključak o izradi nacrta prijevoza. U opoziciji, pak, kažu da oni na prijevozu ne bi štedjeli. U splitskom Prijevozu ističu da oni od uvođenja subvencija nisu podizali cijene. Isto tako, kažu, neutemeljene su tvrdnje da dobivaju novac za cijeli mjesec i kad škola završava polovicom mjeseca.
Kako će to u stvarnosti izgledati, zasad možemo samo nagađati. Neki će opet biti priviliegirani s obzirom na mjesto života, jer će u subvencioniranju dijelom sudjelovati i neke županije i gradovi, a i biskupi su odlučili odvojiti 10 milijuna kuna za prijevoz učenika.
Više pogledajte u prilogu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.