Modernizacija na HŽ-u: Uvodi se aplikacija za kupnju karata

Vijesti 07. ruj 201615:21 > 15:24
Goran Ferbezar/PIXSELL/ilstracija

Hrvatske željeznice-Putnički prijevoz (HŽPP) od četvrtka će omogućiti besplatno preuzimanje aplikacije za pametne telefone namijenjene kupnji karata dok će do kraja rujna na većim kolodvorima postaviti kartomate za plaćanje karticama, doznaje se u srijedu iz HŽPP-a.

“Od sutra, 8. rujna, korisnici će moći besplatno preuzimati aplikaciju za pametne telefone ‘HŽPP karte’, a na većim kolodvorima do kraja rujna bit će postavljeni kartomati na kojima će se karte kupovati koristeći kartični način plaćanja”, navode u HŽPP. Pritom ističu da prema iskustvima drugih željezničkih operatera očekuju da će udio internetske prodaje karata iznositi 20 do 25 posto na godišnjoj razini.

U HŽPP-u navode da im je osim prikupljanja niza podataka važnih za poslovanje, cilj povećati prihode kroz podizanje razine kvalitete usluge uvođenjem više načina na koji korisnici mogu kupiti kartu, omogućavanjem kupnje karata od 0 do 24 sata, skraćenjem vremena potrebnog za ispostavljanje karte i automatizacijom cijeloga poslovnog procesa.

HŽPP je počeo uvoditi nove i modernizirane kanale prodaje od sredine kolovoza, zamjenom ručne kupnje karata kod konduktera u vlaku mobilnim terminalima, te modernizacijom prodaje karata na blagajnama.

Modernizacija je nastavljena početkom rujna uvođenjem kupnje i rezervacije karata na internetu za sve relacije u unutarnjem prijevozu putem internetske stranice www.hzpp.hr. Korisnici tako mogu rezervirati i kupiti karte jednostavnim unosom potrebnih podataka i platiti ih karticama American Express, Visa, MasterCard i Maestro, a kupljenu kartu mogu ispisati ili je na pametnom telefonu pokazati kondukteru/kontroloru.

Sve te inovacije dio su projekta nabave integriranog sustava prodaje i rezervacije karata (ISPRO) vrijednog 38,3 milijuna kuna, za koji je HŽPP potpisao ugovor u veljači 2014. sa zajednicom ponuditelja, tvrtkama Scheidt & Bachmann iz Njemačke, KING ICT iz Zagreba i Četrta pot iz Slovenije.

Novi sustav obuhvaća prodaju i rezervaciju karata u unutarnjem i međunarodnom putničkom prijevozu odnosno uvođenje centralnog sustava za prodaju karata koji od 0 do 24 sata podržava internetsku prodaju putem internetske stranice HŽPP-a i aplikacije za pametne telefone, kartomate na većim kolodvorima, mobilne terminale za konduktere i stabilne terminale za blagajne.

Projekt obuhvaća i uvođenje pametnih kartica koje će zamijeniti postojeće kartonske iskaznice za mjesečne, višemjesečne i godišnje karate. Pametne kartice upotrebljavat će se i za kupnju pojedinačnih karata kao prepaid kartice kojima će korisnici moći kupovati karte na blagajni, kartomatima ili od konduktera u vlaku.

Implementacija cjelovitoga integriranog sustava prodaje i rezervacije karata (ISPRO) očekuje se do kraja godine, navode u HŽPP-u.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.