Obiteljski liječnici u nastojanju da riješe kaos s administracijom, u nekoliko poteza uspjeli su riješiti barem dio problema. Tako od 1. listopada više ne ispisuju ispričnice učenicima za izostanak s nastave, ali prostora racionalizaciju poslovanja još ima.
Kako odgovaraju na prozivke HZZO-a da su bolovanja često neutemeljena i što očekuju od novog ministra razgovaramo s čelnikom primorsko-goranske Koordinacije obiteljskih liječnika, dr. Leonardom Bressanom.
Novi ministar Kujundžić je najavio 200 novih liječnika u primarnoj zdravstvenoj zaštiti. Kako to komentirate?
To je dobrodošla vijest i pozdravljamo da je Kujundžić prepoznao neke probleme u primarnoj zdravstvenoj zaštiti. U izvedbi bi moglo biti problema. Trenutno se tih novih 200 obiteljskih liječnika nije ni rodilo. I kolega Kujundžić i ja pripadamo najbrojnijoj generaciji liječnika koja za koju godinu ide u mirovinu i bit će jedna rupa pa bi moglo 35 posto stanovništva ostati bez izabranog liječnika.
Kako vam se čini mogućnost da liječnik s pacijentom kontaktira putem mobilne aplikacije?
Znamo da nas to čeka u budućnosti. Mi nemamo ništa protiv toga, ali srljanje u takva rješenja često doživi fijasko. Objavljene su nekakve mobilne aplikacije koje nisu još dostupne i to nije dogovoreno sa strukom, s nama. Tako da je to bilo dosta neozbiljno.
Vi ste postigli to da roditelj može potpisati ispričnicu djetetu zbog izostanka do tri dana. Je li vam to malo olakšalo dio adminsitracije?
Ta proaktivnost obiteljskih liječnika traje od samog našeg osnivanja, ali naša prepiska s Minstarstvom traje od 2012. godine. Imali smo 4 godine dopisivanja i strpljenja. Mi smo određene stvari riješili i onda se ispostavilo da smo bili jedini koji smo zahtijevali postupanje po pravilniku nadležnog Minstarstva obrazovanja. Roditelji mogu opravdati i više dana po pravilniku. Osobno roditelj može s razrednikom opravadati tih nekoliko dana. Unaprijed može opravdati i više dana. Mi nismo prestali izdavati ispričnice mi ih izdajemo za djecu koju smo pregledali. Mi stojimo iza takve ispričnice.
Što očekujete od ministra Kujundžića?
Očekujemo da nas posluša. Često se kaže da ministar nema čarobni stapić. Mogao bih reći da mu je na dohvat ruke. Mi smo puno toga riješili zadnjih godina. Mislim da je to dobro da pokuša uvjeriti bolničke kolege da nas ne stave u konfrontaciju s pacijentom kod predlaganja određenog lijeka izvan dopuštenog. Osiguranik može dobiti besplatni lijek na dva načina – prvi put je putem recepta ili ako bolnički kolega preporučuje specijalni lijek. On mora taj lijek izdati besplatno, ali na teret proračuna i to počinju problemi.
Što kažete na prozivke iz HZZO-a zbog lažnih bolovanja?
Ne postoje lažna bolovanja, samo vrlo neumjesno baratanje podacima od strane HZZO-a gdje se prekontrolira 20 posto svih bolovanja. Možemo eventualno govoriti o medicinskim neopravdanim bolovanjima. Kod nas je trudnoća postala bolest službeno. Jedanaest posto svih bolovanja je ozljeda na radu. Mi imamo 7 tisuća pacijenata koji čekaju na poziv na vještačenje pred mirovinska tijela duže od 60 dana.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.