Vlada uputila u Sabor amandmane na četiri porezna zakona

Vijesti 02. pro 201611:24 > 11:34
N1

Vlada je danas održala telefonsku sjednicu

S telefonske je sjednice Vlada Hrvatskome saboru uputila amandmane na Konačni prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, zatim na Konačni prijedlog zakona o porezu na dohodak, na Konačni prijedlog zakona o lokalnim porezima, zatim na Konačni prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o poreznom savjetništvu te na Konačni prijedlog Zakona o Poreznoj upravi.

Vlada je također dala prethodnu suglasnost svom predstavniku za prihvaćanje amandmana zastupnika HDZ-a Žarka Tušeka, od 30. studenoga 206. godine, na članak 7. Konačnog prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila.

Konačni prijedlog zakona o lokalnim porezima – amandman Vlade RH

Porez na cestovna motorna vozila ne plaća se na vozila Republike Hrvatske i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, na vozila tijela državne uprave, na vozila zdravstvenih ustanova, vatrogasnih jedinica, diplomatskih i konzularnih predstavništava i stranoga diplomatskog osoblja, na posebna vozila kojima vlasnici obavljaju registriranu djelatnosti za prijevoz umrlih i taksi službu te vozila prilagođena za prijevoz osoba s invaliditetom.“

Obrazloženje:

Predloženom izmjenom ovoga članka u odnosu na članak 12. Konačnog prijedloga zakona, od plaćanja poreza na cestovna motorna vozila oslobađaju se i vozila prilagođena za prijevoz osoba s invaliditetom. Vozilo prilagođeno osobama s invaliditetom istima omogućava mobilnost i aktivno uključivanje u sva područja javnog i privatnog života. Budući da osobe s invaliditetom kupljena vozila moraju prilagoditi svojim osobnim potrebama i mogućnostima, na ovaj se način osobama s invaliditetom barem u manjoj mjeri smanju
ju troškovi.

Konačni prijedlog Zakona o Poreznoj upravi – amandman Vlade

Službenici Porezne uprave i službenici Samostalnog sektora za otkrivanje poreznih prijevara koji su danom stupanja na snagu ovoga Zakona zatečeni na radnim mjestima u Poreznoj upravi i Ministarstvu financija zadržavaju raspored na radnim mjestima i plaću sukladno postojećim rasporednim rješenjima do donošenja novih rješenja o njihovom
rasporedu na radna mjesta.

Obrazloženje:

Ovim amandmanom, u postojeću odredbu dodaju se i službenici Samostalnog sektora za otkrivanje poreznih prijevara kako bi se njihov status regulirao do donošenja novih rješenja o njihovom rasporedu na radna mjesta.

Konačni prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila – amandman Vlade

Amandman I.

Članak 19. briše se.

Obrazloženje:

Člankom 19. Konačnog prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila predviđeno je da poslove obračuna i naplate posebnog poreza na stjecanje rabljenih motornih vozila umjesto Porezne uprave obavlja Carinska uprava.

S obzirom da je u ovome trenutku ocijenjeno da navedena promjena ne bi bila svrhovita s gledišta dostupnosti usluge oporezivanja motornih vozila u kontekstu teritorijalnog razmještaja ustrojstvenih jedinica Carinske uprave u odnosu na razmještaj ustrojstvenih jedinica Porezne uprave, predlaže se brisanje navedene odredbe temeljem čega Porezna uprava zadržava punu nadležnost nad obavljanjem poslova obračuna i naplate posebnog poreza na stjecanje rabljenih motornih vozila.

Amandman II.

Članak 23. briše se.

Obrazloženje:

Sukladno intervenciji izvršenoj amandmanom I. trebalo je shodno brisati i odredbu članka 23. Konačnog prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila koja uređuje nadležnost za provedbu Prekršajnog postupka za prekršaje koji se odnose na protupravno postupanje u području oporezivanja posebnim porezom na stjecanje rabljenih motornih vozila.

Konačni prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o poreznom savjetništvu – amandman Vlade

Članak 4. mijenja se i glasi:

Članak 4.
Naslov iznad članka 7. briše se, a članak 7. mijenja se i glasi:

“Iznimno od odredbi članka 6. ovoga Zakona, porezne savjete mogu ograničeno u okviru svoje djelatnost i, ali bez prava na potpisivanje poreznih prijava, kontinuiranog ugovorenog nadzora pravilnosti vođenja poreznih evidencija iz članka 2. stavka 2. ovog Zakona, sudjelovanja i zastupanja stranke u poreznim i prekršajnim postupcima pred poreznim tijelima i poreznim upravnim sporovima, obavljati samostalni ovlašteni revizori i revizorska društva u okviru svoje ovlasti iz Zakona o reviziji.“

Obrazloženje:

Revizori i porezni savjetnici iako srodne profesije svaka za sebe spadaju u regulirane profesije u Republici Hrvatskoj te poslove, ovlasti, način polaganja ispita, upis u Komore, kontinuirano obrazovanje, kodeks obavljanja djelatnosti, metodologiju, nadzor, osiguranje i ostalo za ovlaštene revizore i revizorska društva propisuje Zakon o reviziji, dok za ovlaštene porezne savjetnike i društva za porezno savjetništvo to propisuje Zakon o poreznom savjetništvu.

Naslov „osobe ovlaštene za ograničeno porezno savjetništvo“ pravno nije bilo moguće propisati, niti se isti nalazi u drugim reguliranim profesijama u RH, stoga se u Konačnom prijedlogu zakona isti briše te se propisuje samo koje poslove mogu obavljati druge regulirane profesije ako drugi regulirani propis propisuje da se isti poslovi dijele, a što je slučaj samo s revizijom. Kako je Hrvatska komora poreznih savjetnika dužna provoditi Zakon o poreznom savjetništvu te nadzirati
upis ovlaštenih osoba i društava za porezno savjetništvo u Imenike koje vodi Komora, nužno je brisanje naslova iznad

Članka 7. važećeg Zakona o poreznom savjetništvu „Osobe ovlaštene za ograničeno porezno savjetništvo“, jer se postavljalo pitanje od strane Europske komisije kakvo je to ovlaštenje i tko ga izdaje te tko provodi nadzor obavljanja ovlaštene ograničene djelatnosti. Stoga se ovim prijedlogom predlaže da određene poslove mogu obavljati ovlašteni revizori kao regulirana profesija, prema članku 11. Zakona o reviziji kojim je propisano da porezne savjete mogu pružati kao nerevizorske usluge u skladu s Direktivama o reviziji i EU i uz dosadašnja ograničenja iz Zakona o poreznom savjetništvu.

Prethodna suglasnost za prihvaćanje amandmana zastupnika Žarka Tušeka

Vlada je dala prethodnu suglasnost predstavniku Vlade Republike Hrvatske za prihvaćanje amandmana zastupnika Žarka Tušeka, od 30. studenoga 2016. godine, na članak 7.

Screenshot: Vlada RH

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram.