S prvim danom nakon božićnih blagdana započela su sezonska sniženja. Da su ih mnogi jedva dočekali moglo se vidjeti već jučer u osječkim trgovačkim centrima, gdje su gužve zabilježene od trenutka kada su trgovine otvorile svoja vrata.
Posebice kada je riječ o poslovnicama poznatih brendova kao što su H&M, Zara, C&A, te u trgovinama koje pod svojom kapom nude odjeću i obuću više razvikanih robnih marki poput Sportine i Massa. Na blagajnama se čekalo u redovima i po sat vremena, a među natraženijim su artiklima kaputi, zimske jakne, čizme i sportska oprema.
Namjenska štednja
Prema procjenama Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore, do 20. prosinca fiskalizirano je 10,2 milijarde kuna, a procjenjuje se kako će ovogodišnja blagdanska potrošnja do kraja prosinca, dijelom i zbog sezonskih sniženja, premašiti 12 milijardi kuna.
Direktorica Sektora za trgovinu HGK-a Tomislava Ravlić objašnjava za Glas Slavonije kako je razlog tomu činjenica da novac koji će građani potrošiti u dane blagdana i sniženja, ovisno o regijama, dolazi iz različitih izvora. Na nacionalnoj su razini to božićnice u državnim i javnim službama, ali na području, primjerice, Grada Zagreba, bonusi u dobrostojećim privatnim tvrtkama, dok je u siromašnijim regijama riječ o novcu koji se i po nekoliko mjeseci štedio za ovu priliku.
Ravlić kaže kako se očekuje da će u prosincu i siječnju, na račun sniženja, građani iz kućnog budžeta izdvojiti dodatnih od dva do tri posto više nego što prosječno izdvoje u ostatku godine. Taj bi postotak vjerojatno bio i veći da se unatrag nekoliko godina trgovci nisu odlučili u Hrvatsku dovesti “prava” sniženja od 50 posto i više za razliku od prijašnjih situacija kada su se maksimalni sezonski popusti kretali do 40 posto.
Nova pravila igre
Iz udruge “Potrošački forum” upozoravaju građane na nova pravila igre kada su u pitanju sniženja.
“Zakonske odredbe o sezonskim sniženjima kažu kako se sezonskim sniženjem smatra prodaja proizvoda po sniženoj cijeni nakon proteka sezone, da je trgovac dužan istaknuti cijenu u redovnoj prodaji i novu cijenu za trajanja sezonskog sniženja. Sezonsko se sniženje održava dva puta godišnje – zimsko počinje od 27. prosinca, a ljetno od 1. srpnja. Sezonsko sniženje može trajati najdulje 60 dana od navedenih datuma. Ako tijekom tih 60 dana nisu prodani svi proizvodi na sezonskom sniženju, trgovac može nastaviti s prodajom proizvoda po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali takvu prodaju tada više nije dopušteno oglašavati kao sezonsko sniženje. Zato savjetujemo građanima da zavire u prodavaonice i nakon što u izlozima više nije istaknut natpis “sezonsko sniženje”, s obzirom na to da se ipak i tada može naći snižena roba, i to nerijetko u najvećem postotku sniženja cijene, kaže za Glas Slavonije Dunja Mak, pravnica iz Savjetovališta “Potrošačkog foruma”. Dodaje i kako za robu kupljenu na sniženje vrijede ista pravila kao i za robu koja se kupuje po regularnim cijenama.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.