Prvi put u Hrvatskoj dodijeljene su nagrade najboljim neprofitnim kampanjama čiji je aktivizam usmjeren na javni interes.
Titulu najbolje, odnosno – prigodno nazvane “Najdobre kampanje”, po izboru građana pripala je projektu “Naš Hajduk” za “Ili jesmo – ili nismo” kampanju koja je donacijama prikupila četiri milijuna kuna s ciljem otkupa dijela dionica nogometnog kluba Hajduk.
“Cilj nam je klub koji će poslovati po normalnim standardima, iskorijeniti korupciju i nečasne radnje. Cilj nam je da članovi kluba imaju pravo glasa za Nadzorni odbor”, kaže Tomislav Mikulić iz Udruge Naš Hajduk.
Najbolja ‘crowfunding’ kampanja je za Buba bar, prvi kafić u Hrvatskoj koji zapošljava osobe s Down sindromom.
“Sasvim je u redu da izgube socijalnu pomoć, ali ne i da izgube invalidninu. Zakon na djelu ne pokazuje stvarne rezultate, panično su nas zvali hoteli s mora kako bi zaposlili invalide. Zakoni su globalni i precentralizirani, zaposliti invalidnu osobu u urbanom dijelu i ruralnom su dva svijeta”, kaže
Tomislav Velić, predsjednik udruge Bubamara.
Kampanja koja se borila protiv zaustavljanja političkog uplitanja u reformu obrazovanja “Hrvatska može bolje” nagrađena je u kategoriji kampanje zagovaranja.
Odlučivalo se između 15 aktivističkih kampanja, a nominirana je bila i kampanja “Činčile su zakon” koja je potaknula resornog ministra da od ove godine zabrani uzgoj ovih životinja u svrhu dobivanja krzna.
Nagrađen je i Sindikat biciklista koji je građane motivirao na bicikliranje do posla i time osnažio ekološku i zdravstvenu svijest. Među ostalima, istaknula se i incijativa za pomoć sirijskim izbjeglicama “Are You Syrious” te ona za rodnu ravnopravnost zaklade “Solidarna” svojim ironičnim porukama “Neposlušne i, pri tom, još i Štrace”.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.